A comparative study of the contene of fictions by Kamel keylani and Mohammad Reza Bayrami.

Seyfi, Zeynab and Moharami, Ramin and Garjami, Javad (2017) A comparative study of the contene of fictions by Kamel keylani and Mohammad Reza Bayrami. Masters thesis, University of Mohaghegh Ardabili.

[img] Text (بررسی تطبیقی محتوای آثار داستانی کامل کیلانی و محمدرضا بایرامی)
Zeynab seyfi.pdf

Download (879kB)
Official URL: http://www.uma.ac.ir

Abstract

This research uses a descriptive-analytical method to compare the senses and contents of storied works by kamel keylani and Mohammad Reza bayrami. The child's literature is meanings subjects written for the child, appropriate to her mood, needs and interest. The most important kind of book for children and its most effective in children's psyches and thought is storied books. Because the story is a means of training the talents and moral virtues of the child and the best means of education. In the present study, we have analyzed these works by selecting a number of Arabic and Persian books for children and adolescents. Then, considering the content segments of the child's literature, we have reviewed the sense and content of these stories. The commons in these stories include simple language and expression, childish imagery, use of painting language, storytelling. It also Been paid with the expression of propositions by employing symbolic characters including animal characters and symbolism through the tools and essentials of the front, such as scarf, plaque, bulwark, Also, moral Concepts, social, educational, religious and ... .

Item Type: Thesis (Masters)
Persian Title: بررسی تطبیقی محتوای آثار داستانی کامل کیلانی و محمدرضا بایرامی
Persian Abstract: این پژوهش با روش توصیفی- تحلیلی به بررسی تطبیقی مضامین و محتوای آثار داستانی کامل کیلانی و محمدرضا بایرامی می¬پردازد. ادبیات کودک به معنای مطالبی است که برای کودک، مناسب حال، نیاز و علاقه¬ی او نوشته می-شود. مهم¬ترین نوع کتاب کودک و مؤثرترین آن در روح و فکر کودکان، کتاب¬های داستانی است؛ زیرا داستان، وسیله-ی پرورش استعدادها و فضایل اخلاقی کودک و بهترین ابزار تعلیم و تربیت است. در پژوهش حاضر با گزینش تعدادی از کتاب¬های داستانی عربی و ایرانی برای کودکان و نوجوانان، به تحلیل این آثار پرداخته¬ایم، آن¬گاه با توجه به تقسیم¬بندی¬های محتوایی ادبیات کودک، مضمون و محتوای این داستان¬ها را بررسی کرده¬ایم. از اشتراکات موجود در این داستان¬ها می¬توان به زبان و بیان ساده، تصویرسازی کودکانه، استفاده از زبان نقاشی، قصه¬پردازی اشاره کرد. هم¬چنین به بیان گزاره¬ها با به کارگیری شخصیت¬های نمادین اعم از شخصیت¬های حیوانی و نماد¬پردازی از طریق ابزار و ملزومات جبهه هم¬چون چفیه، پلاک و خاک¬ریز و هم¬چنین مفاهیم اخلاقی، اجتماعی، تربیتی، مذهبی و ... پرداخته شده است.
Supervisor:
SupervisorE-mail
Moharami, RaminUNSPECIFIED
Advisor:
AdvisorE-mail
Garjami, JavadUNSPECIFIED
Subjects: Faculty of Literature & Humanities > Department of Persian Language and Literature
Divisions > Faculty of Literature & Humanities > Department of Persian Language and Literature
Divisions: Subjects > Faculty of Literature & Humanities > Department of Persian Language and Literature
Faculty of Literature & Humanities > Department of Persian Language and Literature
Date Deposited: 21 Oct 2018 10:52
Last Modified: 21 Oct 2018 10:52
URI: http://repository.uma.ac.ir/id/eprint/1091

Actions (login required)

View Item View Item