A Study of the Relationship between Willingness to Communicate and Perceptual Learning Styles and Motivation

Amini, Zeinab and Abdi, Reza and Saeedakhtar, Afsaneh (2017) A Study of the Relationship between Willingness to Communicate and Perceptual Learning Styles and Motivation. Masters thesis, University of Mohaghegh Ardabili.

[img] Text (بررسی رابطه بین تمایل به برقراری ارتباط و سبک های یادگیری ادراکی و انگیزه)
Zeinab Amini.pdf

Download (331kB)
Official URL: http://www.uma.ac.ir

Abstract

This study attempts to investigate the relationship between willingness to communicate (WTC), perceptual learning styles, and motivation. In order to address this issue, a survey study was carried out between high school and pre-university students. The participants were 400 female students. The data were collected in Sepidan (Fars). Two questionnaires were used to collect data. The learning style questionnaire was a reduced form of a questionnaire originally designed by Cohen and Oxford (2001) and Kinsella (1995) cited in Kim and Kim’s (2014) study. The second questionnaire was designed by Gol (2014) which is on amalgamation of available questionnaires to WTC developed by different scholars. Descriptive statistics, repeated measures ANOVA, correlation, and regression were run. The result showed that most high school learners favored visual style, followed by auditory style and kinesthetic style. The results also showed that there was a relationship between some of perceptual learning styles and WTC. There was a positive relation between visual style, auditory style, motivated behavior, and WTC, but the correlation between kinesthetic style and WTC was negative. And also visual style, auditory style, and motivated behavior can predict WTC, but kinesthetic style cannot

Item Type: Thesis (Masters)
Persian Title: بررسی رابطه بین تمایل به برقراری ارتباط و سبک های یادگیری ادراکی و انگیزه
Persian Abstract: این پژوهش رابطه بین تمایل به برقراری ارتباط و سبک¬های یادگیری ادراکی و انگیزه را بررسی می¬کند. به منظور دسترسی به این موضوع تحقیقی بین دانش¬آموزان دبیرستانی و پیش¬دانشگاهی انجام شد. تعداد دانش¬آموزان شرکت¬کننده در این تحقیق 400 نفردنش¬آموز دختر بود. این تحقیق در شهرستان سپیدان (فارس) انجام شد. به منطور جمع¬آوری اطلاعات دو پرسشنامه مورد استفاده قرار گرفت. پرسشنامه سبک های یادگیری فرمی تعدیل شده از پرسشنامه¬ای است که توسط کوهن و آکسفورد (2001) و کینسلا (1995) طراحی شده که در مقاله کیم و کیم (2014) ذکرشده است. دومین پرسشنامه توسط گل(2014) طراحی شده که ترکیبی از پرسشنامه¬های موجود برای تمایل به برقراری ارتباط است که توسط تعدادی پژوهشگر گرداوری شده است. برای تجزیه و تحلیل این تحقیق از روش¬های آماری توصیفی و تکرار آزمون مشاهدات و همبستگی و رگراسیون استفاده شد. نتایج بدست¬آمده نشان داد که سبک یادگیری ادراکی دانش¬آموزان دبیرستانی بیشتردیداری می¬باشد. نتایج همچنین نشان داد که بین سبک دیداری و سبک شنیداری وانگیزه و تمایل به برقراری ارتباط رابطه معناداری وجود دارد اما بین سبک حرکتی و تمایل به برقراری ارتباط رابطه معناداری وجود ندارد. این مطالعه همچنین نشان داد که سبک¬های یادگیری دیداری و شنیداری و انگیزه میتوانند تمایل به برقراری ارتباط را پیشگویی کند اما سبک حرکتی نمیتواند تمایل به برقراری ارتباط را پیشگویی کند.
Supervisor:
SupervisorE-mail
Abdi, RezaUNSPECIFIED
Advisor:
AdvisorE-mail
Saeedakhtar, AfsanehUNSPECIFIED
Subjects: Faculty of Literature & Humanities > Department of English & Arabic Language
Divisions > Faculty of Literature & Humanities > Department of English & Arabic Language
Divisions: Subjects > Faculty of Literature & Humanities > Department of English & Arabic Language
Faculty of Literature & Humanities > Department of English & Arabic Language
Date Deposited: 21 Oct 2018 10:58
Last Modified: 21 Oct 2018 10:58
URI: http://repository.uma.ac.ir/id/eprint/1100

Actions (login required)

View Item View Item