The Model Of Customer-Based Brand Equity (The Destiation Of Sarein)

Mahmoodi Pachal, Zeinab and Zarei, Ghasem and Bashekouh, Mohammad (2016) The Model Of Customer-Based Brand Equity (The Destiation Of Sarein). Masters thesis, University of Mohaghegh Ardabili.

[img] Text (ارائه¬ی مدل ارزش ویژه برند مشتری¬محور منطقه گردشگری سرعین)
Zeinab Mahmoodi Pachal.pdf

Download (375kB)
Official URL: http://www.uma.ac.ir

Abstract

Considering today’s conditions of competitiveness from the point of view of the tourists, successful tourism destinations are those with higher brand equity. Therefore, this study aimed to identify factors influencing brand equity in Sareyn tourism destination based on the assessment of the national tourist of Sareyn brand image of the tourism destination. These variables are prioritize by using the variables of Boo, Busser and Baloglu (2009), and indicators of each of these factors are considered. The objective of the study is functional, the nature of the research design is descriptive and the methodology is a survey. The statistical community are all the national visitors of the Sareyn city in the intervals of 15 Ordibehest to 5 khordad 1395. Data were collected through a questionnaire distributed to 384 national tourists. The data were analyzed using the software SPSS version 20.0 and AMOS version 18.0 for Structural equation modeling (SEM). The result of the survey indicated that the tourism destination brand awarenes, tourism destination brand image, perceived quality destination brand, perceived value of brand and brand loyalty had influence on the brand equity of Sareyn tourist destination. And among all brand awareness is the least effective and brand loyalty is the most effective factor

Item Type: Thesis (Masters)
Persian Title: ارائه¬ی مدل ارزش ویژه برند مشتری¬محور منطقه گردشگری سرعین
Persian Abstract: چكيده: باتوجه به این¬که در شرایط رقابتی امروز مقاصد گردشگری¬ای موفق¬تر هستند که برند آن¬ها از نظر گردشگران دارای ارزش ویژه بالاتری باشد؛ لذا، پژوهش حاضر با هدف شناسایی عوامل مؤثر بر ارزش ویژه برند مقصد گردشگری سرعین، بر اساس ارزیابی گردشگران داخلی از برند مقصد گردشگری سرعین و اولویت¬بندی این عوامل با استفاده از متغیرهای مدل بوو، باسر و بالاغلو (2009) و هم¬چنین شاخصه¬های هرکدام از این عوامل پرداخته است. پژوهش حاضر از‬ نظر هدف، کاربردی، از نظر ماهیت، توصیفی و از نظر روش انجام پژوهش، پیمایشی است. جامعه¬ی‬ آماری پژوهش، تمام بازدیدکنندگان داخلی شهر سرعین در بازه زمانی 15 اردبیهشت‬ تا 5 خرداد ماه 1395 بوده است که از این جامعه، نمونه¬ای به حجم 384 نفر به روش نمونه¬گیری در دسترس انتخاب شده و پرسش¬نامه¬ی محقق ساخته¬ی پژوهش میان آنان توزیع گردید و سپس داده¬های پرسش¬نامه¬ها به روش معادلات ساختاری و با استفاده از نرم-افزارهای20SPSS و 18 AMOS مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج حاصل از این پژوهش نشان داده است که آگاهی از برند مقصد گردشگری، تصویر برند مقصد گردشگری، کیفیت ادراک¬شده برند مقصد، ارزش ادراک¬شده برند مقصد و وفاداری به برند مقصد بر ارزش ویژه برند مقصد گردشگری سرعین تأثیر دارند و از این میان آگاهی از برند کم¬ترین و وفاداری به برند بیش¬ترین تأثیر را بر آن دارد. كليدواژه¬ها: آگاهی برند، ارزش برند، ارزش ویژه برند مقصد گردشگری، تصویر برند، کیفیت برند، وفاداری به برند
Supervisor:
SupervisorE-mail
Zarei, GhasemUNSPECIFIED
Advisor:
AdvisorE-mail
Bashekouh, MohammadUNSPECIFIED
Subjects: Faculty of Literature & Humanities > Department of Management and Economy
Divisions > Faculty of Literature & Humanities > Department of Management and Economy
Divisions: Subjects > Faculty of Literature & Humanities > Department of Management and Economy
Faculty of Literature & Humanities > Department of Management and Economy
Date Deposited: 21 Oct 2018 11:00
Last Modified: 21 Oct 2018 11:00
URI: http://repository.uma.ac.ir/id/eprint/1105

Actions (login required)

View Item View Item