Study on Strain Accumulation of Stainless Steel Piping Branch Under in-Plane Bending With Combined Hardening Model

Mohammadi Asl, Hadi and Zakavi, javid and Rahimi, Alireza (2016) Study on Strain Accumulation of Stainless Steel Piping Branch Under in-Plane Bending With Combined Hardening Model. Masters thesis, university of Mohaghegh Ardabili.

[img] Text (بررسی انباشتگی کرنش در لوله‌های سه‌راهی با مدل ترکیبی از جنس فولاد ضدزنگ تحت اثر ممان های خمشی داخل صفحه)
Hadi Mohammadi Asl.pdf

Download (431kB)
Official URL: http://www.uma.ac.ir

Abstract

In this Thesis, finite element analysis with combined hardening model is employed to investigate ratcheting behavior in stainless steel branch pipes under dynamic moments and internal pressure. Obtained results show that the maximum value of ratcheting strain takes place in the junction of branch pipes in the hoop stress direction. In this case, the rate of progressive strains increases with the increase of the bending moment levels in constant internal pressure. Furthermore this study reveals that the geometry and dimensions of branch pipes have significant impact on the rate of progressive strains. The bending moment levels to initiate ratcheting phenomena will be increased with increase of the dimensions of branch pipes. The constant parameters of the hardening model have been obtained from several stabilized stress-strain curves under symmetric strain controlled. Comparison between results obtained using progressive strains with combined hardening model are much better than those of Armstrong-Fredrick hardening model and are in great agreement with experimental data.

Item Type: Thesis (Masters)
Persian Title: بررسی انباشتگی کرنش در لوله‌های سه‌راهی با مدل ترکیبی از جنس فولاد ضدزنگ تحت اثر ممان های خمشی داخل صفحه
Persian Abstract: در اين پایان نامه،تحلیل المان محدود با مدل سخت شوندگی غیرخطی ترکیبی(مدل سینماتیکی غیرخطی همراه با قانون سخت شوندگی ایزوتروپیکی) برای بررسی رفتار کرنش¬های پیش¬رونده در لوله¬های سه راهی از جنس فولاد ضدزنگ و تحت بارگذاری ممان های دینامیکی همراه با تاثیر فشار داخلی مورد مطالعه قرار گرفته است. نتایج به دست آمده نشان می¬دهد كه مقدار حداكثر كرنش تغییرشکل¬های پیش رونده در محل اتصال لوله¬هاي سه راهي رخ می¬دهد. دراین حالت نرخ تغییرشکل¬های پیش رونده با افزايش سطح بارگذاري خمشي در فشار داخلي ثابت افزايش می¬يابد. در بررسی انجام شده نرخ کرنش¬های پیش¬رونده ملاحظه می شود که هندسه و ابعاد لوله سه راهی بر میزان و نرخ کرنش¬های پیش¬رونده تاثیر بسزایی دارد. با افزایش اندازه اسمی لوله سه راهی، مقدار ممان خمشی لازم برای شروع کرنش¬های پیش¬رونده بیشتر می¬¬شود. پارامترهای ثابت مدل سخت شوندگی از روی سیکل های پایدار شده منحنی های تنش – کرنش تحت کنترل کرنش های مختلف به دست آمده اند. مقایسه انجام شده نشان می دهد نتایج عددی حاصل از کرنش های پیش رونده با مدل سخت شوندگی ترکیبی حاضر در مقایسه با نتایج حاصل از مدل سخت شوندگی آرمسترانگ فردریک بهتر بوده و به داده های تجربی نزدیکتر می باشد.
Supervisor:
SupervisorE-mail
Zakavi, javidUNSPECIFIED
Advisor:
AdvisorE-mail
Rahimi, AlirezaUNSPECIFIED
Subjects: Faculty of Engineering > Department of Mechanical Engineering
Divisions > Faculty of Engineering > Department of Mechanical Engineering
Divisions: Subjects > Faculty of Engineering > Department of Mechanical Engineering
Faculty of Engineering > Department of Mechanical Engineering
Date Deposited: 29 Oct 2018 18:54
Last Modified: 29 Oct 2018 18:54
URI: http://repository.uma.ac.ir/id/eprint/1479

Actions (login required)

View Item View Item