Simulation Investigation on the Effect of Injection Molded Part Defects on its Mechanical Performance

maleki, Sajjad and Zakavi, javid and Shahi, peyman (2015) Simulation Investigation on the Effect of Injection Molded Part Defects on its Mechanical Performance. Masters thesis, University of Mohaghegh Ardabili.

[img] Text
Sajjad maleki.pdf

Download (461kB)
Official URL: http://www.uma.ac.ir

Abstract

: The goal of the project is checking & studying of the effective factors on the production of a plastic piece by plastic injection method. For every produced piece by plastic injection method; it is always possible the system will be halted by an error. One of these faults is: the welding line which has an important effect on the quality & bumping resistance of the piece. Consumed & used material, machine parameters & type of mold are the most important factors that can effect on the final quality of the plastic piece. All the above parameters must be analyzed to have a piece with least problems. In this thesis the analyzing of MVM automobile’s bumper by Abaqus software is done & all the critical points to bumping & Strike have been identified. In simulating of the plastic injection process by Moldflow software & by including of both critical points to bumping & designing of the feed system, process parameters has been optimized & it was attempted to control all the created process failures. All the effective parameters & created failures in the plastic injection process were identified by analyzing the behaviors of the materials. & also the created welding lines were check by previous experimental studies & the simulating of bumping test was done according to the automobile safety equipment standards.

Item Type: Thesis (Masters)
Persian Title: بررسی اثر‌گذاری عيوب سپر خودرو در فرآيند قالبگيری تزريق پلاستيک بر عملکرد مکانيکی به روش شبيه‌سازی
Persian Abstract: در این تحقیق به بررسی شبیه سازی فرآیند تزریق پلاستیک قطعه سپر خودرو ، عیوب به وجود آمده و اثرگذاری آن بر عملکرد مکانیکی قطعه پرداخته شده است. تولید مناسب یک قطعه در فرآیند قالبگیری تزریق پلاستیک نیازمند تسلط بر متغیرهای فرآیند، مواد و طراحی و انتخاب مناسب آنها هست. در هر قطعه توليدي به روش تزريق پلاستيك احتمال ايجاد عيوب در قطعه پلاستيكي وجود دارد. از جمله‌ی این عیوب که تاثیر بسزایی بر کیفیت ظاهری و استحکام مکانیکی قطعه دارد، خط‌جوش هست. در اين پایان‌نامه پس از طی مراحل مدلسازی، تحلیل ضربه مدل سپر خودروی MVM110 در نرم‌افزار Abaqus به منظور شناسایی مناطق حساس به ضربه انجام گرفته است. در شبیه سازی فرآیند تزریق پلاستیک توسط نرم‌افزار Moldflow با در نظر گرفتن نقاط حساس به ضربه با طراحی سیستم تغذیه و بهینه سازی پارامترهای فرآیند سعی بر آن شد که عیب خط جوش در این مناطق کنترل شود. به این منظور در تحلیل شبیه‌سازی با نرم‌افزار Moldflow طراحی سیستم تزریق با دو، چهار و شش محل تزریق ( به عنوان اثر گذارترین متغیر بر عیب خط جوش) صورت گرفت و متغیرهای دمای قالب، مذاب و فشار تزریق برای این طراحی‌ها بهینه گردید. مطابق نتایج بدست آمده، خطوط جوش در طراحی با شش محل تزریق در مناطق حساس تشکیل نمی‌گردد. علاوه بر آن فشار تزریق مورد نیاز برای پرکردن قالب برای این حالت مشابه حالت تزریق با شش محل تزریق کمتر از طراحی با دو محل تزریق هست. مطابق نتایج فشار مورد نیاز تزریق برای حالت های مختلف طراحی با 2، 4 و 6 محل دریچه تزریق به ترتیب 67، 43 و 44 مگاپاسکال بدست آمد.
Supervisor:
SupervisorE-mail
Zakavi, javidUNSPECIFIED
Advisor:
AdvisorE-mail
Shahi, peymanUNSPECIFIED
Subjects: Faculty of Engineering > Department of Mechanical Engineering
Divisions > Faculty of Engineering > Department of Mechanical Engineering
Divisions: Subjects > Faculty of Engineering > Department of Mechanical Engineering
Faculty of Engineering > Department of Mechanical Engineering
Date Deposited: 13 Dec 2018 16:14
Last Modified: 13 Dec 2018 16:14
URI: http://repository.uma.ac.ir/id/eprint/2331

Actions (login required)

View Item View Item