The Effect of Green Banking on Brand Resonance and Corporate Social Resposibility Performance (Studied Case: Natural Customers of Ardabil Keshavarzi Bank).

Pourasghar, Rafigeh (2018) The Effect of Green Banking on Brand Resonance and Corporate Social Resposibility Performance (Studied Case: Natural Customers of Ardabil Keshavarzi Bank). Masters thesis, University of Mohaghegh Ardabili.

[img]
Preview
Text (تأثیر بانکداری سبز بر طنین برند و رضایت مصرف¬کننده از عملکرد مسئولیت اجتماعی شرکت¬ها (مورد مطالعه: مشتریان حقیقی بانک کشاورزی شهر اردبیل))
Rafigeh Pourasghar.pdf

Download (1MB) | Preview
Official URL: http://www.uma.ac.ir

Abstract

It seems that world wide bussiness is irreversible trend. That caused some threats and problems for human being, Enviromental pollution caused by human consuptions are the iddum recognized as threats for humman by the active organization in thise field many times. Some industries have taken actions towars reducing their harmful effects on enviroment banking indyustry has been able to do some activities in order to achieve enviromental protection through doing green trends in internal bank operations and green finantial activities. Further more banks have been able to achieve successful brand resonance via making posotive image of their companies and also attracted customers towars their brand and creating good feeling in customers and eventually purchasing the brand. the aim of thise study is investigating the effect of green banking on brand resonance and consumer satisfaction of corporate socail responsibility performance in banks. The method of research is descriptive and correlational and its tool is questionaire the research statistical population is all customers of Ardabil Keshavarzi bank. We have selected 312 individuals from them through non – random sampling. Statistical analysis method was modeling of structural equations with covariance based approach performanced by lissrel software. The analysis results revealed that green banking has positive and significant effect on brand resonance in banks and consumer satisfaction of corprate social responsibility performance in banks. Brand resonance variable has postive and significant on the consumers satisfaction of corporate social resonsibility performance in banks. furthur more mediating role of brand resonance in relation to green banking and consumers satisfaction of corporate social reponsibility performance in banks was confirmed. Keywords: green banking, brand resonance, consumer satisfication of corporate social responsibility Performance , Keshavarzi Bank, Ardabil City

Item Type: Thesis (Masters)
Persian Title: تأثیر بانکداری سبز بر طنین برند و رضایت مصرف¬کننده از عملکرد مسئولیت اجتماعی شرکت¬ها (مورد مطالعه: مشتریان حقیقی بانک کشاورزی شهر اردبیل)
Persian Abstract: به نظر می¬رسد جهانی شدن کسب و کار یک روند برگشت ناپذیر باشد که باعث بروز بعضی تهدیدات و مسائلی برای بشر می¬شود. آلودگی¬هاي زيست محيطي كه در نتيجه توليدات مصارف انساني پديدمی¬¬آید از جمله مسائلي هستند كه بارها توسط سازمان‌هاي فعال در اين زمينه به عنوان تهديدي براي بشر شناخته شده¬اند. در اين ميان برخي از صنايع با به كارگيري اقداماتي، گام‌هاي لازم را در جهت كاهش اثرات مخربی که فعالیت¬هایشان بر محيط زيست مي¬تواند داشته باشد، برداشته‌اند. صنعت بانکداری یکی از صنایعی است که توانسته با انجام رویه‌های سبز در عملیات داخلی بانک و فعالیت¬های مالی سبز در جهت نیل به حفاظت محیط زیست فعالیت¬هایی را انجام دهد. همچنین بانک¬ها از این طریق توانسته¬اند با ایجاد تصویر مثبت از شرکت برای خود طنین برند موفق ایجادکرده و باعث اطمینان مشتریان نسبت به برند، داشتن احساس مطلوب نسبت به آن و در نهایت خرید برند شود. هدف پژوهش حاضر بررسی تأثیر بانکداری سبز بر طنین برند و رضایت مصرف¬کننده از عملکرد مسئولیت اجتماعی در بانک¬ها می‌باشد. روش پژوهش توصیفی و از نوع همبستگی و ابزار آن پرسش‌نامه می¬باشد. جامعه‌ی آماری پژوهش تمام مشتریان حقیقی بانک کشاورزی شهر اردبیل می¬باشد که از بین آنها تعداد312 نفر با استفاده از نمونه‌گیری غیر تصادفی در دسترس انتخاب گردید. روش تجزیه و تحلیل آماری، مدل¬سازی معادلات ساختاری با رویکرد مبتنی بر کواریانس می¬باشد که به کمک نرم¬افزار لیزرل انجام گرفت. نتایج تجزیه و تحلیل نشان داد که بانکداری سبز تأثیر مثبت و معناداری بر طنین برند در بانک¬ها و رضایت مصرف¬کننده از عملکرد مسئولیت اجتماعی در بانک¬ها دارد. متغیر طنین برند تأثیر مثبت و معناداری بر رضایت مصرف¬کننده از عملکرد مسئولیت اجتماعی در بانک¬ها دارد. همچنین نقش واسطه¬ای طنین برند در ارتباط با بانکداری سبز و رضایت مصرف¬کننده از عملکرد مسئولیت اجتماعی در بانک¬ها موردتأیید قرار گرفت.
Supervisor:
SupervisorE-mail
Asgarnezhad Nouri, BagherUNSPECIFIED
Hassanzadeh Mahmudabad, MohammadUNSPECIFIED
Advisor:
AdvisorE-mail
Nemati, ValiUNSPECIFIED
Subjects: Faculty of Literature & Humanities > Department of Management and Economy
Divisions > Faculty of Literature & Humanities > Department of Management and Economy
Divisions: Subjects > Faculty of Literature & Humanities > Department of Management and Economy
Faculty of Literature & Humanities > Department of Management and Economy
Date Deposited: 02 Oct 2018 09:13
Last Modified: 02 Oct 2018 09:13
URI: http://repository.uma.ac.ir/id/eprint/240

Actions (login required)

View Item View Item