A Survay of Factors Influencing on ‎Tourists Satisfaction and Loyalty in Ardabili

ابراهیم پور, حبیب (2009) A Survay of Factors Influencing on ‎Tourists Satisfaction and Loyalty in Ardabili. University of Mohaghegh Ardabili.

[img] Text
loytourism final 891025.pdf

Download (526kB)

Abstract

Positive effects of tourism due to social, cultural and economic interest today in different countries has been seriously. The industry in terms of income creation and the impact on economic growth of countries in becoming the first industry in the world, so that many countries and areas are by creating suitable infrastructure exploitation of the benefits sought the industry. For most of these countries an important source of tourism business, income, job creation and foreign exchange is considered. For this reason, to achieve the tourism development strategies, has consented of two factors affecting tourists in the region of Sarein. The aim of the research, has been done application and with correlation method. Questionnaire is used as the main tool in gathering information. Statistical Society of tourists to the region in August had Travel to Sarein. According to the unknown number of tourists (Statistical Society), sampling was available. The correlation coefficient was used to analyze questions to rule out or confirm theories. These reviews evaluate the quality of services component was satisfactory tourism services. Reviewing Prime Theoretical factors were studied in identifying and satisfying the two-story institutional and environmental factors. Using the gap analysis model to review expectations and perceptions of tourists’ gap was paid. Findings showed that there is a positive relationship between organizational and environmental factors and satisfaction of tourists. Indices based on these factors, the priority of the gap analysis model based on the suggestions were provided for corrective action.

Item Type: Other
Persian Title: بررسی عوامل موثر بر رضایت و وفاداری ‏گردشگران در استان اردبیل
Persian Abstract: طرح حاضر به مطالعه و بررسی عوامل سازمانی و محیطی موثر بر رضایت گردشگران و وفاداری آنها می پردازد. با توجه به تفاوت و فاصله بین واقعیت و انتظارات و تجربه و ادراک از آن، افزون بر بررسی مستقیم تاثیر عوامل سازمانی و محیطی بر رضایت به بررسی ارتباط این عوامل از طریق انتظارات و ادراکات/تجربه پرداخته خواهد شد. سپس تاثیر توام اینها بر وفاداری در مفهوم میزان بازگشت پذیری و تبلیغ منطقه توسط گردشگران بررسی خواهد شد. عوامل سازمانی شامل خدماتی است که توسط سازمان های مرتبط با گردشگری فراهم می شود و عوامل محیطی به قابلیت ها و جذابیت های گردشگری اطلاق می شود. تامین این عوامل موجب تامین رضایت گردشگران از جذابیت ها(رضایت بصری و دیداری) و خدمات ارائه شده(رضایت عاطفی، اجتماعی و فیزیکی) خواهد شد. تامین رضایت موجب افزایش دلبستگی، بازگشت و تبلیغ منطقه از سوی گردشگران می‌شود. تحقیق از نظر هدف، کاربردی و از نظر روش به همبستگی است و از پرسشنامه به عنوان ابزار اصلی در گردآوری اطلاعات استفاده شده است. جامعه آماری گردشگرانی است که در تیر و مرداد ماه از منطقه سرعین اردبیل دیدن می کنند. با توجه به نامشخص بودن تعداد گردشگران(جامعه آماری) از نمونه گیری تصادفی قابل دسترس استفاده شد. مناطق و محل هایی که گردشگران معمولا برای بازدید به آن مناطق مراجعه می‌کنند برای جمع آوری اطلاعات استفاده گردید. از فنون آماری کولموگراف-اسمیرنوف(ks) برای تعیین نرمال بودن توزیع جامعه، از آزمونضریب همبستگی برای تجزیه و تحلیل سوال‌ها جهت رد یا تایید فرضیه‌ها، همچنین ضرایب همبستگی افزون بر آزمون فرضیه برای دستیابی به میزان و شدت رابطه استفاده گردید.جهت رتبه‌بندی عوامل سازمانی و محیطی موثر در گردشگری از آزمون آماری فریدمن استفاده شد. برای بررسی شکاف بین انتظارات و ادراکات گردشگران و رتبه یندی عوامل و شاخص‌ها برای انجام اقدام اصلاحی از مدل سروکوال و تحلیل شکاف استفاده گردید. نتایج یافته‌های تحقیق نشان داد که بین عوامل سازمانی و محیطی با رضایت گردشگرا و همینطور بین این عوامل و رضایت گردشگران با وفاداری آنها رابطه مثبت و معنی داری وجود دارد. بر اساس نتایج تحقیق راه‌کارهای پیشنهادی در اختیار جامعه آماری قرار گرفته و گزارش علمی آن در نشریات معتبر برای استفاده عموم چاپ خواهد شد.
Subjects: Research Projects
Divisions: Subjects > Faculty of Literature & Humanities > Department of Management and Economy
Faculty of Literature & Humanities > Department of Management and Economy
Date Deposited: 23 Jun 2019 05:18
Last Modified: 23 Jun 2019 05:18
URI: http://repository.uma.ac.ir/id/eprint/7985

Actions (login required)

View Item View Item