An Investigation of the Self-compaction Concrete (S.C.C) Using Recycled Concrete Against Freezing.

قربانی, مرتضی and محمدی, یعقوب (2008) An Investigation of the Self-compaction Concrete (S.C.C) Using Recycled Concrete Against Freezing. University of Mohaghegh Ardabili.

[img] Text
پروزه.pdf

Download (867kB)

Abstract

Today, with regard to population growth and lack of space in large cities for construction it is required old concrete buildings to be replaced by new buildings. Hence, reuse of the resulting concrete from demolished building is an appropriate way and essential in different aspects of construction. Recently, the use of SCC has not only alleviated the fear of inspectors of the large construction projects due to lack of concrete workability or workers performance but also has led to considerable savings in time of construction and costs as a result. In this research, the use of recycled concrete as aggregate in SCC is investigated. For this purpose, recycled concrete as coarse and fine aggregates with natural sand were used to make SCC. Recycled concrete was made from local aggregates (Ardebil Province). Maximum recycled gravel size was 20 mm. Two mix series were prepared. In first series, recycled coarse aggregate with natural sand and in second series, recycled coarse and fine aggregate have been used with different percentages of microsilica and w/c ratios. All 6 specimens from each series I and II were cured in water tank for two weeks before subjecting to freeze and thaw test. After 14 days of curing, half of specimen ( 3 samples) from each series were subjected to F&T cycles according to procedure B of ASTM C666-92. It was concluded that the durability characteristics of recycled SCC in F&T condition improved as compared to control concretes (concretes placed in natural weather condition). Replacing of recycled concrete with natural sand led to lower compressive strength of samples both in F&T and natural conditions. An increase in w/c ratios reduces the compressive strength of concrete in which its effect in F&T condition is higher than the one in natural condition.

Item Type: Other
Persian Title: بررسی بتن خود متراکم با استفاده از بتن بازیافتی در مقابل یخ زدگی
Persian Abstract: امروزه با توجه به پیشرفت جمعیت و مشکل فضا در شهرهای بزرگ برای ساخت و ساز لازم است ساختمان‌های قدیمی بتنی تخریب و بجای آن ساختمان‌های بلند جدید احداث شوند، لذا راهكار مناسب جهت استفاده دوباره از اين مصالح در عرصه هاي مختلف راه و ساختمان حياتي مي باشد. اخیرا استفاده از بتن خود تراکم نه تنها خیال مجریان پروژه های بزرگ را از عدم کارائی و یا ضعف اجرائی کارگران آسوده می سازد بلکه موجب صرفه جوئی های چشمیگیری در مدت زمان اجرا و به تبع آن در هزینه¬ها می گردد. در این تحقیق به بررسی نقش بتن خرده شده به عنوان سنگدانه در ساخت بتن خود متراکم پرداخته شده است . لذا از خرده بتن باز یافتی بعنوان مصالح سنگی درشت دانه و ریز دانه و ماسه طبیعی برای ساختن بتن خود متراکم استفاده شده است. مصالح سنگي درشت و ریز دانه ها از بتن های خرده شده در آزمایشگاه که از مصالح سنگی منطقه اردبیل درست شده بودند استفاده شده است. حداكثر اندازه درشت دانه 20 ميليمتر و مصالح سنگي ريز دانه از نوع ماسه طبيعي و بازیافتی می باشد. دو سري مخلوط هاي بتني که در سری اول مصالح بتنی باز یافتی دانه درشت با ماسه طبیعی و در سری دوم مصالح بتنی باز یافتی دانه درشت با ماسه بازیافتی با درصد های متفاوت میکرو سیلیس و نسبت آب به سیمان متفاوت انجام شده است. کل 6 نمونه های مربوطه از نمونه هاي سري II , I قبل از انجام آزمايش سيكل هاي يخ زدگي- گرم شدگي در حوضچه آب معمولي بمدت 14 روز بصورت غوطه ور عمل آوري گرديد. بعد از 14 روز نصف نمونه ها از هر کدام 3 نمونه از سری های مربوط جدا گردیده و مطابق با دستورالعمل B آئين نامه ASTM C666-92 تحت سيكل يخ زدگي- گرم انجام گرفته است. با افزایش درصد میکرو سیلیس به بتن خصوصیات دوام بتن در شرایط یخ زدگی- گرم شدگی و نسبت به بتن نگهداری شده در محيط آب و هوايي معمولي بهبود مي يابد. جايگزيني ماسه بازیافتی به جای ماسه معمولی باعث کاهش مقاومت فشاری در شرایط یخ زدگی- گرم شدگی و بتن نگهداری شده در محيط آب و هوايي می شود. افزایش نسبت آب به سیمان باعث کاهش مقاومت فشاری می شود که این تاثیر در شرایط یخ زدگی- گرم شدگی بیشتر از تاثیر در شرایط بدون یخ زدگی- گرم شدگی می باشد.
Subjects: Research Projects
Divisions: Subjects > Faculty of Engineering > Department of Civil Engineering
Faculty of Engineering > Department of Civil Engineering
Date Deposited: 09 Jun 2019 07:06
Last Modified: 09 Jun 2019 07:06
URI: http://repository.uma.ac.ir/id/eprint/8124

Actions (login required)

View Item View Item