An Improvement on Fast TCP by Prescisly Deteaction of ReRouting

جمالی, شهرام and علی¬پسندی, ندا (2016) An Improvement on Fast TCP by Prescisly Deteaction of ReRouting. University of Mohaghegh Ardabili, University of Mohaghegh Ardabili.

[img] Text
jamali tarh (2).pdf

Download (1MB)
Official URL: http://uma.ac.ir/

Abstract

The Congestion control service provided by TCP plays an important role in performance of the Internet. There are many congestion control mechanisms for TCP, namely, Tahoe, Reno, Vegas, FAST TCP, etc. Although FAST TCP is a mechanism that outperforms other ones in high bandwidth-delay product Networks, it suffers from several problems that inhere in its congestion avoidance mechanism. Rerouting is one of these problems. This problem is due to the fact that, FAST TCP to adjust the cwnd uses the parameter BaseRTT, which is a conjecture of the propagation delay of path. Estimation process of BaseRTT in FSAT TCP algorithm is very simple and this estimation process cannot distinguish the real and accurate value for BaseRTT in dynamic conditions of network. In this thesis, with emphasis on solving rerouting problem, we proposes a novel algorithm, namely RDFAST TCP, which estimates the propagation delay in all dynamic condition of network, and distinguishes rerouting from congestion.

Item Type: Other
Persian Title: بهبود کارایی پروتکل FAST TCP با تشخیص دقیق تغییر مسیر
Persian Abstract: هدف این طرح ارائه یک مکانیزم مبتنی بر FAST TCP برای کنترل ازدحام اینترنت در مبداء می‌باشد. زیرا یکی از مهمترين عواملي که باعث توسعه‌ اينترنت شده است، مکانيزم کنترل ازدحامی است، که به وسيله‌ي پروتکل لايه‌ي انتقال TCP فراهم شده است. پروتکل FAST TCP یکی از نسخه‌های TCP است، که کارایی آن در مقایسه با سایر نسخه‌ها در شبکه¬های راه¬دور سرعت بالا بالاتر می‌باشد، ولی دارای مشکلاتی نیز می¬باشد. یکی از چالش‌های FAST TCP که کارایی آن را به شدت تحت تاثیر قرار می‌دهد، مشکلات ناشی از تخمین غیر دقیق تاخیر انتشار مسیر می‌باشد. این طرح الگوریتمی ارائه داده است که بتوان تاخیر انتشار مسیر را در شرایط مختلف و بخصوص در صورت مسیریابی مجدد به درستی اندازه گیری کرد، و بتوان افزایش RTT‌ در اثر مسیر جدید طولانی¬‌تر را از افزایش RTT ناشی از ازدحام تفکیک کرد، و واکنش مناسبی به آن نشان داد. روش پيشنهادي در محیط شبيه‌ساز ns2 پياده‌سازي شده و در قالب سناريوهاي استاندارد مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.
Subjects: Research Projects
Divisions: Subjects > Faculty of Engineering > Department of Electrical & Computer Engineering
Faculty of Engineering > Department of Electrical & Computer Engineering
Date Deposited: 23 Jun 2019 07:19
Last Modified: 23 Jun 2019 07:19
URI: http://repository.uma.ac.ir/id/eprint/8200

Actions (login required)

View Item View Item