استفاده از فن آوريهای نوين ارتباطی و ارتباط آن با مهارت های اجتماعی دانش‏ آموزان

ظروفی, مجید (2016) استفاده از فن آوريهای نوين ارتباطی و ارتباط آن با مهارت های اجتماعی دانش‏ آموزان. In: The 2nd National Conference on School Psychology - 2016.

[img] Text
0263.pdf

Download (1MB)
Official URL: http://uma.ac.ir/

Abstract

-

Item Type: Conference or Workshop Item (Paper)
Persian Title: استفاده از فن آوريهای نوين ارتباطی و ارتباط آن با مهارت های اجتماعی دانش‏ آموزان
Persian Abstract: مطالعه حاضر به بررسی رابطه بین استفاده از فن¬آوري¬های نوين ارتباطی و مهارت های اجتماعی دانش‏آموزان(مهارت های ابراز وجود، اطمينان به خود و کناره گيری) می¬پردازد. این تحقیق با استفاده از روش پيمايشی و تکنيک پرسشنامه انجام شده است. حجم نمونه شامل 184 نفر از دانش‏آموزان شاغل به تحصیل در دبیرستان¬های شهر مرند است که به روش تصادفی انتخاب شده اند. نتایج نشان می دهد که ارتباط نسبتاً قوی بین سه جنبه از مهارت های اجتماعی با ميزان استفاده از رسانه¬ها وجود دارد. فن آوريهای نوين ارتباطی نظير اینترنت به رشد جنبه های خاصی از مهارت¬های اجتماعی و توانایی دانش‏آموزان کمک می¬کند ولی هرگز مهارت-های مناسب را که به نوبه خود لازمه موفقیت آنان در روابط اجتماعی و آموزشی است، تقویت نمی¬کنند. این تاثیر منحصر به به یک گروه خاص از دانش¬آموزان نبوده و در بین گروه های مختلف تحصيلی دانش‏آموزان در رابطه با رشته خود متفاوت است. این مطالعه نشان می دهد که طراحان رسانه ها باید عناصر اجتماعی و روانی و نيز مراحل رشد دانش‏آموزان را مد نظر قرار دهند.
Subjects: Divisions > Conferences > The 2nd National Conference on School Psychology - 2016
Conferences > The 2nd National Conference on School Psychology - 2016
Divisions: Conferences > The 2nd National Conference on School Psychology - 2016
Subjects > Conferences > The 2nd National Conference on School Psychology - 2016
Date Deposited: 23 Oct 2019 05:52
Last Modified: 23 Oct 2019 05:52
URI: http://repository.uma.ac.ir/id/eprint/10004

Actions (login required)

View Item View Item