بررسی تاثیر آموزش تئوری ذهن بر پرخاشگری دانش آموزان پسر 7-9 سال تبریز

علایی بوسجن, دکتر محسن and فکوری, هانیه and بشیری گیوی, حسین (2016) بررسی تاثیر آموزش تئوری ذهن بر پرخاشگری دانش آموزان پسر 7-9 سال تبریز. In: The 2nd National Conference on School psychology - 2016.

[img] Text
0264.pdf

Download (819kB)
Official URL: http://uma.ac.ir/

Abstract

-

Item Type: Conference or Workshop Item (Paper)
Persian Title: بررسی تاثیر آموزش تئوری ذهن بر پرخاشگری دانش آموزان پسر 7-9 سال تبریز
Persian Abstract: نظریه ذهن را به عنوان قدرت ذهن انسان برای تصور کردن حالتهای ذهنی خودش و دیگران تعریف می کنند، که سالهاست مورد توجه متخصصان متعدد در حوزه های گوناگون قرار دارد. بر این اساس، تحقیق حاضر با هدف بررسی تاثیر آموزش تئوري ذهن بر کاهش پرخاشگری دانش آموزان پسر 7-9 سال انجام گرفت. روش تحقیق مورد استفاده، شبه آزمایشی بوده که با تکنیک پرسشنامه ( پرخاشگری باس ، فرم 38 سوالی تئوری ذهن، تکالیف تئوری ذهن (خانه عروسک ها))، داده ها و اطلاعات مورد نیاز جمع آوری شد. حجم نمونه، با استفاده از روش نمونه گیری در دسترس، 30 نفر در نظر گرفته شد. داده ها و اطلاعات در دو سطح توصیفی (میانگین، انحراف معیار) و استنباطی (پیرسون) مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. یافته های تحقیق حاضر نشان داد که در نمونه ی جاضر، آموزش نظریه ذهن توانست میزان پرخاشگری را بطور معنی داری کاهش دهد.
Subjects: Divisions > Conferences > The 2nd National Conference on School Psychology - 2016
Conferences > The 2nd National Conference on School Psychology - 2016
Divisions: Conferences > The 2nd National Conference on School Psychology - 2016
Subjects > Conferences > The 2nd National Conference on School Psychology - 2016
Date Deposited: 23 Oct 2019 05:57
Last Modified: 23 Oct 2019 05:57
URI: http://repository.uma.ac.ir/id/eprint/10005

Actions (login required)

View Item View Item