کاربرد سنجش تشخیصی شناختی (CDA) در تعلیم و تربیت

افضلی, افشین (2016) کاربرد سنجش تشخیصی شناختی (CDA) در تعلیم و تربیت. In: The 2nd National Conference on School Psychology - 2016, Ardabil.

[img] Text
07.pdf

Download (1MB)
Official URL: http://uma.ac.ir

Abstract

-

Item Type: Conference or Workshop Item (Paper)
Persian Title: کاربرد سنجش تشخیصی شناختی (CDA) در تعلیم و تربیت
Persian Abstract: سنجش تشخيص شناختي نوعي از سنجش تربيتي است كه به منظور اندازه‎گيري ساختارهاي دانش و فرآيندهاي مهارت‎هاي خاص در دانش‎آموزان با هدف فراهم کردن اطلاعات در رابطه با ضعف و قوت‎هاي آن‎ها، طراحي شده است. مدلهای مختلفی برای CDA طراحی شده‌اند که مدل DINA یکی از پرکاربرترین آنهاست. این مدل دو پارامتر حدس و لغزش را برای هر سوال به همراه ضرایب تشخیص و شاخص برازندگی سوال را برآورد می‌نماید. همچنین احتمال و فراوانی مورد انتظار هر یک از الگوهای صفات و همچنین احتمال کناری هر یک از صفات مکنون در این مدل محاسبه شده و الگوی صفات هر آزمودنی مشخص می‌گردد. نرم افزارهای مختلفی برای مدل‌های CDA پیشنهاد شده‌اند؛ در این مقاله کاربرد و استفاده عملی این روش با استفاده از نرم افزار R به همراه یک مثال پژوهشی، با توضیح و تفسیر نتایج ارائه شده است
Subjects: Divisions > Conferences > The 2nd National Conference on School Psychology - 2016
Conferences > The 2nd National Conference on School Psychology - 2016
Divisions: Conferences > The 2nd National Conference on School Psychology - 2016
Subjects > Conferences > The 2nd National Conference on School Psychology - 2016
Date Deposited: 23 Oct 2019 06:00
Last Modified: 23 Oct 2019 06:00
URI: http://repository.uma.ac.ir/id/eprint/10018

Actions (login required)

View Item View Item