آسیایی, فرزانه and سادات پورنسایی, غزل and علیپور کتیگری, شیوا and خالقخواه, علی and داوودی, حسین (2016) اثربخشی روش آموزش مستقیم، روش آموزش به کمک کامپیوتر و روش یادگیری تا حد تسلط بر کاهش مشکلات دانشآموزان با اختلال ریاضی. In: The 2nd National Conference on School Psychology - 2016, Ardabil.
![]() |
Text
010.pdf Download (769kB) |
Official URL: http://uma.ac.ir
Abstract
-
Item Type: | Conference or Workshop Item (Paper) |
---|---|
Persian Title: | اثربخشی روش آموزش مستقیم، روش آموزش به کمک کامپیوتر و روش یادگیری تا حد تسلط بر کاهش مشکلات دانشآموزان با اختلال ریاضی |
Persian Abstract: | هدف پژوهش حاضر مقايسه ي اثربخشي سه شيوه ي آموزش مستقيم، آموزش به كمك كامپيوتر و یادگیری تا حد تسلط بر كاهش مشكلات دانشآموزان داراي اختلال رياضي در مقاطع سوم و چهارم دبستان است. جامعه ي آماري اين پژوهش، شامل دانشآموزان دختر و پسر پايه سوم و چهارم دبستان شهرستان سبزوار است كه داراي اختلال يادگيري رياضي هستند و به مراكز توانبخشي اختلال هاي يادگيري ارجاع داده شده اند و در سال تحصيلي 93-94 مشغول به تحصيل بوده اند. تعداد 20 نفر از دانشآموزاني كه از طريق مصاحبه ي باليني، آزمون هوش وكسلر و آزمون استاندارد شده تشخيص اختلال رياضي و آزمون ادارکی فضایی و در نهایت مقیاس ارزشیابی معلم را دريافت كرده بودند، به صورت داوطلبانه انتخاب شدند و سپس اين دانشآموزان به تصادف در چهار گروه پنج نفري جايگزين شدند. سه گروه آزمايش هر كدام به مدت 12 جلسه، درهر هفته سه جلسه 45 دقيقه ای آموزش خاص خود را دريافت نمودند و گروه كنترل نيز همان آموزش مرسوم در مركز درمان اختلالات يادگيري ويژه را ادامه دادند. از هر چهار گروه پيش آزمون و پس آزمون به عمل آمد و سپس داده ها با استفاده از تحليل واريانس تحليل شد. نتايج اين پژوهش نشان داد كه برنامه آموزش مستقيم، آموزش به کمک کامپیوتر و یادگیری در حد تسلط در كاهش مشكلات اختلالات رياضي دانشآموزان مؤثر است. بر اين اساس نتيجه گيري مي شود كه استفاده از روش یادگیری در حد تسلط در كاهش مشكلات دانشآموزان داراي اختلال رياضي از روشهاي سنتي مرسوم، مؤثرتر باشد. |
Subjects: | Divisions > Conferences > The 2nd National Conference on School Psychology - 2016 Conferences > The 2nd National Conference on School Psychology - 2016 |
Divisions: | Conferences > The 2nd National Conference on School Psychology - 2016 Subjects > Conferences > The 2nd National Conference on School Psychology - 2016 |
Date Deposited: | 23 Oct 2019 06:02 |
Last Modified: | 23 Oct 2019 06:02 |
URI: | http://repository.uma.ac.ir/id/eprint/10021 |
Actions (login required)
![]() |
View Item |