اثربخشی روش آموزش مستقیم، روش آموزش به کمک کامپیوتر و روش یادگیری تا حد تسلط بر کاهش مشکلات دانش‏آموزان با اختلال ریاضی

آسیایی, فرزانه and سادات پورنسایی, غزل and علیپور کتیگری, شیوا and خالقخواه, علی and داوودی, حسین (2016) اثربخشی روش آموزش مستقیم، روش آموزش به کمک کامپیوتر و روش یادگیری تا حد تسلط بر کاهش مشکلات دانش‏آموزان با اختلال ریاضی. In: The 2nd National Conference on School Psychology - 2016, Ardabil.

[img] Text
010.pdf

Download (769kB)
Official URL: http://uma.ac.ir

Abstract

-

Item Type: Conference or Workshop Item (Paper)
Persian Title: اثربخشی روش آموزش مستقیم، روش آموزش به کمک کامپیوتر و روش یادگیری تا حد تسلط بر کاهش مشکلات دانش‏آموزان با اختلال ریاضی
Persian Abstract: هدف پژوهش حاضر مقايسه ي اثربخشي سه شيوه ي آموزش مستقيم، آموزش به كمك كامپيوتر و یادگیری تا حد تسلط بر كاهش مشكلات دانش‏آموزان داراي اختلال رياضي در مقاطع سوم و چهارم دبستان است. جامعه ي آماري اين پژوهش، شامل دانش‏آموزان دختر و پسر پايه سوم و چهارم دبستان شهرستان سبزوار است كه داراي اختلال يادگيري رياضي هستند و به مراكز توانبخشي اختلال هاي يادگيري ارجاع داده شده اند و در سال تحصيلي 93-94 مشغول به تحصيل بوده اند. تعداد 20 نفر از دانش‏آموزاني كه از طريق مصاحبه ي باليني، آزمون هوش وكسلر و آزمون استاندارد شده تشخيص اختلال رياضي و آزمون ادارکی فضایی و در نهایت مقیاس ارزشیابی معلم را دريافت كرده بودند، به صورت داوطلبانه انتخاب شدند و سپس اين دانش‏آموزان به تصادف در چهار گروه پنج نفري جايگزين شدند. سه گروه آزمايش هر كدام به مدت 12 جلسه، درهر هفته سه جلسه 45 دقيقه ای آموزش خاص خود را دريافت نمودند و گروه كنترل نيز همان آموزش مرسوم در مركز درمان اختلالات يادگيري ويژه را ادامه دادند. از هر چهار گروه پيش آزمون و پس آزمون به عمل آمد و سپس داده ها با استفاده از تحليل واريانس تحليل شد. نتايج اين پژوهش نشان داد كه برنامه آموزش مستقيم، آموزش به کمک کامپیوتر و یادگیری در حد تسلط در كاهش مشكلات اختلالات رياضي دانش‏آموزان مؤثر است. بر اين اساس نتيجه گيري مي شود كه استفاده از روش یادگیری در حد تسلط در كاهش مشكلات دانش‏آموزان داراي اختلال رياضي از روشهاي سنتي مرسوم، مؤثرتر باشد.
Subjects: Divisions > Conferences > The 2nd National Conference on School Psychology - 2016
Conferences > The 2nd National Conference on School Psychology - 2016
Divisions: Conferences > The 2nd National Conference on School Psychology - 2016
Subjects > Conferences > The 2nd National Conference on School Psychology - 2016
Date Deposited: 23 Oct 2019 06:02
Last Modified: 23 Oct 2019 06:02
URI: http://repository.uma.ac.ir/id/eprint/10021

Actions (login required)

View Item View Item