عطادخت, اکبر and مجدی, نورالدین and اصغری, عباس and بهبویی, ساناز (2016) رابطه سبک های اسنادی و خشم چند بعدی در دانش آموزان دختر و پسر. In: The 2nd National Conference on School psychology - 2016.
![]() |
Text
0285.pdf Download (602kB) |
Official URL: http://uma.ac.ir/
Abstract
-
Item Type: | Conference or Workshop Item (Paper) |
---|---|
Persian Title: | رابطه سبک های اسنادی و خشم چند بعدی در دانش آموزان دختر و پسر |
Persian Abstract: | پژوهش حاضر جهت تعیین رابطه سبک¬های اسنادی و خشم چندبعدی در دانش¬آموزان صورت گرفت. پژوهش حاضر یک پژوهش توصیفی از نوع همبستگی بود که جامعه آماری آن¬را دانش¬آموزان مقطع سوم دبیرستان و پیش¬دانشگاهی تشکیل داده بودند و از میان آن¬ها 75 نفر به صورت نمونه¬گیری تصادفی خوشه¬ای انخاب شدند. برای جمع¬آوری داده¬ها از پرسشنامه سبک¬های اسنادی (ASQ) پترسون و خشم چند¬بعدی (MAI) سیگل و برای تجزیه و تحلیل نیز از ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون چند متغیره استفاده شد. نتایج نشان دادندکه سبک¬های اسنادی ترکیبی مثبت با خشم چند بعدی و همه مولفه¬های آن، به جز خشم بیرونی رابطه منفی معنی¬دار و با نگرش خصمانه رابطه مثبت معنادار دارد. سبک¬های اسنادی ترکیبی منفی نیز با خشم چند بعدی رابطه مثبت و معنی¬دار داشت. تحلیل رگرسیون نیز نشان داد که سبک های اسنادی ترکیبی منفی ۷ درصد و سبک های اسنادی ترکیبی مثبت ۱۹ درصد از کل واریانس خشم چند بعدی را تبیین می¬کند. سبک های اسنادی نقش مهمی در آسیب شناسی خشم ایفا می¬کند و می-تواند در شناخت بیشتر و بهتر این هیجان پیچیده که اغلب منجر به پیامدهای ناگواری می¬شود موثر واقع شود. |
Subjects: | Divisions > Conferences > The 2nd National Conference on School Psychology - 2016 Conferences > The 2nd National Conference on School Psychology - 2016 |
Divisions: | Conferences > The 2nd National Conference on School Psychology - 2016 Subjects > Conferences > The 2nd National Conference on School Psychology - 2016 |
Date Deposited: | 23 Oct 2019 06:10 |
Last Modified: | 23 Oct 2019 06:10 |
URI: | http://repository.uma.ac.ir/id/eprint/10040 |
Actions (login required)
![]() |
View Item |