رابطه¬ی راهبردهای تنظیم هیجانی با خشم چند بعدی در دانش آموزان دختر و پسر

عطادخت, اکبر and مجدی, نورالدین and بهبویی, ساناز and اصغری, عباس (2016) رابطه¬ی راهبردهای تنظیم هیجانی با خشم چند بعدی در دانش آموزان دختر و پسر. In: The 2nd National Conference on School psychology - 2016.

[img] Text
0287.pdf

Download (608kB)
Official URL: http://uma.ac.ir/

Abstract

-

Item Type: Conference or Workshop Item (Paper)
Persian Title: رابطه¬ی راهبردهای تنظیم هیجانی با خشم چند بعدی در دانش آموزان دختر و پسر
Persian Abstract: هدف پژوهش حاضر بررسی رابطه تنظیم هیجانی و خشم چند¬بعدی در دانش¬آموزان بود. پژوهش حاضر یک پژوهش توصیفی از نوع همبستگی بود که جامعه آماری آن¬را دانش¬آموزان مقطع سوم دبیرستان و پیش¬دانشگاهی تشکیل داده بودندکه از میان آن¬ها 75 نفر به صورت نمونه¬گیری تصادفی خوشه¬ای انخاب شدند. برای جمع¬آوری داده¬ها از مقیاس¬های تنظیم هیجانی (ER) گراس و جان و خشم چند¬بعدی (MAI) سیگل و برای تجزیه و تحلیل نیز از ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون چند متغیره استفاده شد. نتایج نشان داد که ارزیابی مجدد با خشم چند¬بعدی رابطۀ منفی معنی¬دار داشت اما فرونشانی با خشم چند بعدی رابطۀ مثبت معنی¬دار داشت. تحلیل رگرسیون نیز نشان داد که ارزیابی مجدد 24 درصد و سرکوبی نیز 11 درصد از کل واریانس خشم چند بعدی را پیش¬بینی می¬کند. تنظیم هیجان نقش مهمی در آسیب شناسی خشم ایفا می¬کند و می¬تواند در شناخت بیشتر و بهتر این هیجان پیچیده که اغلب منجر به پیامدهای ناگواری می¬شود، موثر واقع شود.
Subjects: Divisions > Conferences > The 2nd National Conference on School Psychology - 2016
Conferences > The 2nd National Conference on School Psychology - 2016
Divisions: Conferences > The 2nd National Conference on School Psychology - 2016
Subjects > Conferences > The 2nd National Conference on School Psychology - 2016
Date Deposited: 23 Oct 2019 06:10
Last Modified: 23 Oct 2019 06:10
URI: http://repository.uma.ac.ir/id/eprint/10042

Actions (login required)

View Item View Item