رابطه ی انعطاف پذيري شناختي و توانایی برنامه ريزي و سازماندهي در دانش آموزان داراي اختلال يادگيري خاص

عطادخت, اكبر and مجدي, نورالدين and حضرتي ساقصلو, شيوا (2016) رابطه ی انعطاف پذيري شناختي و توانایی برنامه ريزي و سازماندهي در دانش آموزان داراي اختلال يادگيري خاص. In: The 2nd National Conference on School psychology - 2016.

[img] Text
0288.pdf

Download (484kB)
Official URL: http://uma.ac.ir/

Abstract

-

Item Type: Conference or Workshop Item (Paper)
Persian Title: رابطه ی انعطاف پذيري شناختي و توانایی برنامه ريزي و سازماندهي در دانش آموزان داراي اختلال يادگيري خاص
Persian Abstract: هدف پژوهش حاضر بررسي رابطه برنامه¬ريزي و سازماندهي با انعطاف¬پذيري شناختي در دانش¬آموزان داراي اختلال يادگيري بود. پژوهش حاضر يك پژوهش توصيفي از نوع همبستگي بود و جامعه آماري آن را كودكان سنين 9 تا 11 سال مبتلا به اختلال يادگيري شهر اردبيل تشكيل داده بودند كه در مراكز اختلال يادگيري مشغول به تحصيل بودند که از بین آن¬ها 60 دانش¬آموز به شکل نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب و مورد مطالعه قرار گرفتند. براي جمع¬¬آوري داده¬ها از پرسشنامه مشكلات يادگيري كلورادو(CLDQ) ويلكات و همكاران، آزمون هوش ريون، آزمون برج لندن (TOL) و آزمون شكل¬گيري مفهوم ويگوتسكي استفاده شد. نتايج نشان داد بين زمان تاخير، زمان اجرا، زمان آزمايش، و تعداد خطا با انعطاف پذيري شناختي رابطه منفي معني¬دار و بين امتياز و انعطاف¬پذيري شناختي رابطه مثبت معنادار وجود دارد. کارکرد اجرایی انعطاف¬پذیری شناختی از مشکلات شایع کودکان دارای اختلال یادگیری در توانایی برنامه¬ریزی و سازماندهی است.
Subjects: Divisions > Conferences > The 2nd National Conference on School Psychology - 2016
Conferences > The 2nd National Conference on School Psychology - 2016
Divisions: Conferences > The 2nd National Conference on School Psychology - 2016
Subjects > Conferences > The 2nd National Conference on School Psychology - 2016
Date Deposited: 23 Oct 2019 06:10
Last Modified: 23 Oct 2019 06:10
URI: http://repository.uma.ac.ir/id/eprint/10043

Actions (login required)

View Item View Item