قادری, محمدرضا and پورشافعی, هادی and عسگری, علی (2016) ضرورت و اهمیت تفکر انتقادی در آموزش و پرورش. In: The 2nd National Conference on School psychology - 2016.
![]() |
Text
0311.pdf Download (625kB) |
Official URL: http://uma.ac.ir/
Abstract
-
Item Type: | Conference or Workshop Item (Paper) |
---|---|
Persian Title: | ضرورت و اهمیت تفکر انتقادی در آموزش و پرورش |
Persian Abstract: | تفکر، اساس پیشرفت و توسعه در جوامع بشری است و یکی از انواع آن تفکر انتقادی میباشد. پرورش متفکران انتقادی هدف اصلی نظامهای آموزشی قرن 21 در نظر گرفته میشود. بسیاری بر این باورند که توانایی «انتقادی اندیشیدن» از عوامل کلیدی زندگی موفقیتآمیز و شرط لازم برای اعمال استقلال فردی است؛ آنگاهکه تفکر انتقادی در مدارس تدریس شود موجب افزایش آگاهی و بیداری در بین دانش آموزان و معلمان شده و ایشان را از قدرت تحلیل، ارزشیابی و داوری درباره پدیدههای پیش روی جهان برخوردار میکند. یکپارچگی تفکر انتقادی در آموزشوپرورش منجر به ایجاد جامعهای خواهد شد که افراد آن مسائل و مشکلات را بهتر حل کنند و مسئولیت شهروندی را بپذیرند. پژوهش حاضر به شیوه مروری و تحلیلی به دنبال پاسخ این پرسش کلیدی است که: ضرورت توجه و اهمیت به تفکر انتقادی در آموزش و پرورش چیست؟ |
Subjects: | Divisions > Conferences > The 2nd National Conference on School Psychology - 2016 Conferences > The 2nd National Conference on School Psychology - 2016 |
Divisions: | Conferences > The 2nd National Conference on School Psychology - 2016 Subjects > Conferences > The 2nd National Conference on School Psychology - 2016 |
Date Deposited: | 23 Oct 2019 06:25 |
Last Modified: | 23 Oct 2019 06:25 |
URI: | http://repository.uma.ac.ir/id/eprint/10066 |
Actions (login required)
![]() |
View Item |