اثربخشی آموزش سبک زندگی اسلامی-ایرانی بر هوش اخلاقی دانش‏ آموزان مدارس استعدادهای درخشان

کیانی, قربان (2016) اثربخشی آموزش سبک زندگی اسلامی-ایرانی بر هوش اخلاقی دانش‏ آموزان مدارس استعدادهای درخشان. In: The 2nd National Conference on School Psychology - 2016.

[img] Text
0325.pdf

Download (821kB)
Official URL: http://uma.ac.ir/

Abstract

-

Item Type: Conference or Workshop Item (Paper)
Persian Title: اثربخشی آموزش سبک زندگی اسلامی-ایرانی بر هوش اخلاقی دانش‏ آموزان مدارس استعدادهای درخشان
Persian Abstract: چکیده: هدف این مقاله بررسی اثر بخشی آموزش سبک زندگی ایرانی-اسلامی بر هوش اخلاقی دانش‏آموزان است. روش اجرای پژوهش آزمایشی -میدانی با (پیش آزمون- پس آزمون) و گروه گواه می‏باشد. جامعه آماری این پژوهش کلیه‏ی دانش‏آموزان پسر دوره اول متوسطه مدارس استعدادهای درخشان شهر اردبیل است. تعداد افراد نمونه 50 نفر ( 25 نفر گروه آزمایش و 25 نفر گروه گواه) می‏باشد که با روش نمونه‏گیری خوشه ای -تصادفی انتخاب شده‏اند. ابزار مورد استفاده در این پژوهش پرسشنامه‏ی هوش اخلاقی لنیک و کیل (2003) می‏باشد. نتایج این پژوهش نشان داد که آموزش سبک زندگی اسلامی -ایرانی باعث افزایش هوش اخلاقی دانش‏آموزان شده است. یافته‏های این پژوهش بر آموزش سبک زندگی اسلامی -ایرانی توسط مدارس و رسانه‏های جمعی تأکید دارد.
Subjects: Divisions > Conferences > The 2nd National Conference on School Psychology - 2016
Conferences > The 2nd National Conference on School Psychology - 2016
Divisions: Conferences > The 2nd National Conference on School Psychology - 2016
Subjects > Conferences > The 2nd National Conference on School Psychology - 2016
Date Deposited: 23 Oct 2019 06:35
Last Modified: 23 Oct 2019 06:35
URI: http://repository.uma.ac.ir/id/eprint/10081

Actions (login required)

View Item View Item