بررسی ميزان تناسب محتواي كتاب درسي علوم تجربی پايه هفتم با مؤلّفه هاي خلّاقيت گيلفورد از منظر معلّمان علوم تجربی استان کردستان

کریمی نسب, ناصر and غریبی, حسن (2016) بررسی ميزان تناسب محتواي كتاب درسي علوم تجربی پايه هفتم با مؤلّفه هاي خلّاقيت گيلفورد از منظر معلّمان علوم تجربی استان کردستان. In: The 2nd National Conference on School Psychology - 2016.

[img] Text
0328.pdf

Download (921kB)
Official URL: http://uma.ac.ir/

Abstract

-

Item Type: Conference or Workshop Item (Paper)
Persian Title: بررسی ميزان تناسب محتواي كتاب درسي علوم تجربی پايه هفتم با مؤلّفه هاي خلّاقيت گيلفورد از منظر معلّمان علوم تجربی استان کردستان
Persian Abstract: این تحقیق با هدف تعیین میزان تناسب کتاب علوم تجربی پایه هفتم با مؤلّفه های خلّاقیت گیلفورد از منظر معلمان انجام یافته است . روش تحقیق حاضرتوصیفی – پیمایشی و از لحاظ هدف، کاربردی می باشد. جامعه آماری پژوهش، کتاب علوم تجربی پایه هفتم وتمام معلّمان علوم تجربی شهر های استان کردستان بود . نمونه با استفاده از روش تصادفی طبقه ای انتخاب شد.برای گردآوری اطلاعات از یک پرسشنامه محقق ساخته 56 سؤالی استفاده گردید. روایی پرسشنامه بر اساس نظرات اساتید متخصّص در این حوزه و نیز سر گروه های معلمان علوم تجربی برآورد گردید و پایایی آن از طریق روش بازآزمایی، مقدار 86 /0 محاسبه شد. براي پاسخگويي به سؤالات از شاخص هاي آمار توصيفي وآزمون t مستقل استفاده شد. نتایج پژوهش نشان داد که : بیشترین تناسب مؤلّفه های خلاقیت واگرا در کلّ کتاب به ترتیب: 1- سیالی2- اصالت 3- انعطاف پذیری و تناسب سطوح اعمال ذهنی به ترتیب:1-تفکر همگرا 2- حافظه شناختی 3- تفگر واگرا 4- تفکر ارزشیاب، می باشد. بین دیدگاه معلّمان زن ومرد نسبت به میزان تناسب مؤلفه های خلاقیت بکار گرفته شده در محتوای علوم تجربی پایه هفتم تفاوت معنی داری وجود ندارد
Subjects: Divisions > Conferences > The 2nd National Conference on School Psychology - 2016
Conferences > The 2nd National Conference on School Psychology - 2016
Divisions: Conferences > The 2nd National Conference on School Psychology - 2016
Subjects > Conferences > The 2nd National Conference on School Psychology - 2016
Date Deposited: 23 Oct 2019 06:36
Last Modified: 23 Oct 2019 06:36
URI: http://repository.uma.ac.ir/id/eprint/10084

Actions (login required)

View Item View Item