رابطه کمال گرایی، اهداف پیشرفت و سبک های هویت در دانش ‏آموزان

پارسا, مارال and نجفی, محمود (2016) رابطه کمال گرایی، اهداف پیشرفت و سبک های هویت در دانش ‏آموزان. In: The 2nd National Conference on School Psychology - 2016, Ardabil.

[img] Text
067.pdf

Download (965kB)
Official URL: http://uma.ac.ir

Abstract

-

Item Type: Conference or Workshop Item (Paper)
Persian Title: رابطه کمال گرایی، اهداف پیشرفت و سبک های هویت در دانش‏ آموزان
Persian Abstract: هدف پژوهش تعیین رابطه کمال گرایی، اهداف پیشرفت و سبک های هویت دانش‏آموزان بود. روش پژوهش توصیفی از نوع همبستگی بود. نمونه پژوهش شامل 250 نفر(125دختر و 125پسر) بود که با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای انتخاب شدند و به پرسشنامه سبک های هویت برزونسکی، اهداف پیشرفت الیوت و مک گریگور و کمال گرایی هویت و فلت پاسخ دادند. نتایج نشان داد که بین کمال گرایی و اهداف پیشرفت با سبک¬های هویت رابطه معنادار وجود دارد و نتایج رگرسیون نیز حاکی از آن بود که کمال گرایی و اهداف پیشرفت می¬توانند سبک¬های هویت را پیش بینی کنند. این یافته ها بیانگر آن است که کمال گرایی دانش‏آموزان و نوع اهداف پیشرفت آنان می تواند تاثیر بسزایی در شکل گیری سبک هویت آنان داشته باشد.
Subjects: Divisions > Conferences > The 2nd National Conference on School Psychology - 2016
Conferences > The 2nd National Conference on School Psychology - 2016
Divisions: Conferences > The 2nd National Conference on School Psychology - 2016
Subjects > Conferences > The 2nd National Conference on School Psychology - 2016
Date Deposited: 05 Nov 2019 11:08
Last Modified: 05 Nov 2019 11:08
URI: http://repository.uma.ac.ir/id/eprint/10153

Actions (login required)

View Item View Item