تحلیل محتوا سطح خوانایی کتاب فارسی ششم ابتدایی بر اساس شاخص های گانینگ و کلوز

محمدی اترگله1, مصطفی and اسماعیلی, مریم (2016) تحلیل محتوا سطح خوانایی کتاب فارسی ششم ابتدایی بر اساس شاخص های گانینگ و کلوز. In: The 2nd National Conference on School Psychology - 2016.

[img] Text
0349.pdf

Download (602kB)
Official URL: http://uma.ac.ir/

Abstract

-

Item Type: Conference or Workshop Item (Paper)
Persian Title: تحلیل محتوا سطح خوانایی کتاب فارسی ششم ابتدایی بر اساس شاخص های گانینگ و کلوز
Persian Abstract: در این پژوهش میزان سطح خوانایی کتاب فارسی ششم ابتدایی مورد بررسی قرار گرفته است تا تفاوت های سطح خوانایی کتاب فارسی ششم ابتدایی از نظر میزان تناسب متون با سطح سنی و درک و فهم دانش آموزان و همچنین از نظر آموزش مستقل ( خود آموزی ) ، سطح فشار روانی و آموزشی مشخص شود. انتخاب روش پژوهش بر اساس تحلیل محتوا و با استفاده از فرمول خوانایی گانینگ و کلوز می باشد.جامعه آماری ، محتوا کتاب فارسی ششم ابتدایی بود که در روش گانینگ سه نمونه ی صد کلمه ای از ابتدا ، وسط و پایان کتاب و در روش کلوز 5 درس آخر کتاب انتخاب شده است. برای تجزیه و تحلیل داده ها از روش های آماری میانگین و جدول فراوانی و مقدار سطح خوانایی گانینگ و کلوز بهره گیری شد. یافته های تحقیق بیانگر آن است که کتاب فارسی ششم ابتدایی متناسب با سطح سنی و درک و فهم دانش آموزان این مقطع تحصیلی نبوده و همچنین فراگیران توان مطالعه و درک صحیح مطالب را ندارند و متن برای آنها دشوار می باشد.
Subjects: Divisions > Conferences > The 2nd National Conference on School Psychology - 2016
Conferences > The 2nd National Conference on School Psychology - 2016
Divisions: Conferences > The 2nd National Conference on School Psychology - 2016
Subjects > Conferences > The 2nd National Conference on School Psychology - 2016
Date Deposited: 05 Nov 2019 05:28
Last Modified: 05 Nov 2019 05:28
URI: http://repository.uma.ac.ir/id/eprint/10170

Actions (login required)

View Item View Item