پرخاشگری: نقش همدلی، خودتنظیمی و برخی متغیرهای جمعیت شناختی

جعفری, محمدعلی and نوروزی, زهرا and فولادچنگ, محبوبه (2016) پرخاشگری: نقش همدلی، خودتنظیمی و برخی متغیرهای جمعیت شناختی. In: The 2nd National Conference on School Psychology - 2016, Ardabil.

[img] Text
0100.pdf

Download (1MB)
Official URL: http://uma.ac.ir

Abstract

-

Item Type: Conference or Workshop Item (Paper)
Persian Title: پرخاشگری: نقش همدلی، خودتنظیمی و برخی متغیرهای جمعیت شناختی
Persian Abstract: هدف از پژوهش حاضر بررسي رابطه خودتنظيمي، همدلی و برخی متغیرهای جمعیت شناختی با پرخاشگری در بین دانش‌آموزان دبيرستاني بود. طرح این پژوهش از نوع همبستگی-توصیفی بود. نمونه پژوهش 700 نفر (340 پسر و 360 دختر) از دانش‏آموزان دبیرستانی چهار ناحیه آموزشی شهر شیراز بودند که به روش نمونه گیری تصادفی چند مرحله ای انتخاب شدند. مقیاس همدلی اساسی، پرسشنامه خودتنظیمی و خرده مقیاس پرخاشگری در این تحقیق مورد استفاده قرار گرفت. نتایج نشان داد که خودتنظیمی، همدلی و ابعادش (ابعاد شناختی و عاطفی) رابطه منفی و معنی داری با پرخاشگری دارند. تحلیل رگرسیون چندگانه نشان داد که خودتنظیمی و همدلی پرخاشگری را به صورت منفی و معنی دار پیش بینی کردند. همچنين یافته ها حاکی از تفاوت معنادار بین پسران و دختران در زمینه پرخاشگری و همدلی بود. نتایج حاکی از اهمیت همدلی و خودتنظیمی برای جلوگیری و کاهش پرخاشگری در بین دانش‏آموزان بودند.
Subjects: Divisions > Conferences > The 2nd National Conference on School Psychology - 2016
Conferences > The 2nd National Conference on School Psychology - 2016
Divisions: Conferences > The 2nd National Conference on School Psychology - 2016
Subjects > Conferences > The 2nd National Conference on School Psychology - 2016
Date Deposited: 02 Dec 2019 10:21
Last Modified: 02 Dec 2019 10:21
URI: http://repository.uma.ac.ir/id/eprint/10198

Actions (login required)

View Item View Item