بررسی اثربخشی آموزش ذهن‏آگاهی بر افزایش خودکنترلی دانش‏آموزان دختر کلاس نهم

جلیلی, طاهره and زارعی, افشین and درتاج, فریبرز (2016) بررسی اثربخشی آموزش ذهن‏آگاهی بر افزایش خودکنترلی دانش‏آموزان دختر کلاس نهم. In: The 2nd National Conference on School Psychology - 2016, Ardabil.

[img] Text
0101.pdf

Download (696kB)
Official URL: http://uma.ac.ir

Abstract

-

Item Type: Conference or Workshop Item (Paper)
Persian Title: بررسی اثربخشی آموزش ذهن‏آگاهی بر افزایش خودکنترلی دانش‏آموزان دختر کلاس نهم
Persian Abstract: هدف: هدف از پژوهش حاضر بررسی اثربخشی آموزش ذهن‏آگاهی بر افزایش خودکنترلی دانش‏آموزان دختر کلاس نهم شهر تهران بوده است. روش: این پژوهش از نوع آزمایشی با طرح پیش‌آزمون- پس‌آزمون بود. از میان دبیرستان‏های پسرانه شهر تهران از طریق نمونه‌گیری خوشه‌ای یک مدرسه انتخاب و به‌صورت تصادفی 40 نفر انتخاب شدند و در یک گروه آزمایش و یک گروه کنترل جایگزین شدند (تعداد هر گروه 20 نفر بوده است). آموزش ذهن‏آگاهی به مدت 8 جلسه در مورد گروه اول اجرا شد، گروه کنترل در لیست انتظار بودند. نتایج: داده‌ها با استفاده از تحلیل کواریانس تجزیه‌وتحلیل شدند. تحلیل کواریانس نشان داد آموزش ذهن‏آگاهی افزایش خود کنترلی را به همراه داشته است. (P<.01)
Subjects: Divisions > Conferences > The 2nd National Conference on School Psychology - 2016
Conferences > The 2nd National Conference on School Psychology - 2016
Divisions: Conferences > The 2nd National Conference on School Psychology - 2016
Subjects > Conferences > The 2nd National Conference on School Psychology - 2016
Date Deposited: 02 Dec 2019 10:21
Last Modified: 02 Dec 2019 10:21
URI: http://repository.uma.ac.ir/id/eprint/10199

Actions (login required)

View Item View Item