اثربخشی درس تفکر و پژوهش در ارتقا روحیه پژوهشگری دانش‏آموزان ششم ابتدایی

حاجی تبار فیروزجائی, محسن and برقی, عیسی and طالبی, مریم and نجومی, حسن (2016) اثربخشی درس تفکر و پژوهش در ارتقا روحیه پژوهشگری دانش‏آموزان ششم ابتدایی. In: The 2nd National Conference on School Psychology - 2016, Ardabil.

[img] Text
0110.pdf

Download (750kB)
Official URL: http://uma.ac.ir

Abstract

-

Item Type: Conference or Workshop Item (Paper)
Persian Title: اثربخشی درس تفکر و پژوهش در ارتقا روحیه پژوهشگری دانش‏آموزان ششم ابتدایی
Persian Abstract: پژوهش حاضر با هدف بررسی اثربخشی درس تفکر و پژوهش در ارتقا روحیه پژوهشگری دانش‏آموزان ششم ابتدایی شهر صوفیان از دیدگاه دانش‏آموزان در سال تحصیلی 94-93 به اجرا درآمد. روش پژوهش توصیفی - پیمایشی می باشد. جامعه آماري اين پژوهش، کلیه دانش‏آموزان ششم ابتدایی شهر صوفیان مي‌باشند که تعداد آنها 140 نفر می باشد. نمونه آماری بوسیله جدول مورگان 103 نفر به روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای نسبتی انتخاب شد. براي گردآوري اطلاعات از پرسشنامه محقق ساخته استفاده شده است، روایی پرسشنامه ها توسط اساتید مورد تایید قرار گرفت و پایایی آنها نیز توسط آزمون آلفای کرونباخ 0.872 محاسبه گردید. نتایج حاصل از آزمون تی تک نمونه‌ای نشان داد که كتاب كار تفكر و پژوهش در تقويت روحيه پژوهشگري دانش‏آموزان، بر توانایی درک روابط بین پدیده ها، بر کنجکاوی و بر ایجاد منش تفکر انتقادی، بر ایجاد پشتکار و بر انجام کار گروهی در دانش‏آموزان موثر است.
Subjects: Divisions > Conferences > The 2nd National Conference on School Psychology - 2016
Conferences > The 2nd National Conference on School Psychology - 2016
Divisions: Conferences > The 2nd National Conference on School Psychology - 2016
Subjects > Conferences > The 2nd National Conference on School Psychology - 2016
Date Deposited: 02 Dec 2019 10:28
Last Modified: 02 Dec 2019 10:28
URI: http://repository.uma.ac.ir/id/eprint/10208

Actions (login required)

View Item View Item