حاجیلو, جلیل and بشرپور, سجاد and رمزی, صمد (2016) نقش بازی رياضي در یادگیری ریاضی دانشآموزان دوره ابتدایی شهرستان ارومیه. In: The 2nd National Conference on School Psychology - 2016, Ardabil.
![]() |
Text
0112.pdf Download (685kB) |
Official URL: http://uma.ac.ir
Abstract
-
Item Type: | Conference or Workshop Item (Paper) |
---|---|
Persian Title: | نقش بازی رياضي در یادگیری ریاضی دانشآموزان دوره ابتدایی شهرستان ارومیه |
Persian Abstract: | هدف پژوهش حاضر بررسی اثر بخشی بازی ریاضی بازی با انگشتان بر یادگیری ریاضی دانشآموزان مدارس ابتدایی می باشد. روش این پژوهش شبه آزمایشی از نوع پیش آزمون پس آزمون یک گروهی بود. جامعه آماری این پژوهش را کل دانشآموزان مدارس ابتدایی شهر ارومیه در سال تحصیلی92-91 تشکیل دادند. تعداد 100 دانشآموز به روش نمونه گیری تصادفی طبقه¬ای به عنوان نمونه انتخاب و به آزمون ریاضی بازی با انگشتان به عنوان پیش آزمون پاسخ دادند. در مرحله بعد بازی با انگشتان به دانشآموزان آموزش داده شد و در طول یک دوره یک هفته ای هر روز آنها نیم ساعت تحت نظر پژوهشگر به بازی با انگشتان پرداختند. در پایان هفته آزمون ریاضی بازی با انگشتان به عنوان پس آزمون روی آنها اجرا شد. داده¬های بدست آمده با استفاده از آزمون t وابسته تحلیل شد. نتایج نشان داد که بین میانگین نمرات پیش آزمون و پس آزمون بازی با ریاضی تفاوت معنی داری وجود دارد (03/4,t= 05/0 p<). همچنین نتایج ضریب همبستگی پیرسون نیز نشان داد که بین مدت زمان بازی ریاضی با انگشتان و یادگیری ریاضی همبستگی معنا دار مثبت وجود دارد(69/0 r= ؛ 04/ p<). این نتایج نشان می دهند که بازی ریاضی با انگشتان بر بهبود عملکرد ریاضی دانشآموزان تأثیرمتوسط و مثبت دارد. |
Subjects: | Divisions > Conferences > The 2nd National Conference on School Psychology - 2016 Conferences > The 2nd National Conference on School Psychology - 2016 |
Divisions: | Conferences > The 2nd National Conference on School Psychology - 2016 Subjects > Conferences > The 2nd National Conference on School Psychology - 2016 |
Date Deposited: | 02 Dec 2019 10:38 |
Last Modified: | 02 Dec 2019 10:38 |
URI: | http://repository.uma.ac.ir/id/eprint/10210 |
Actions (login required)
![]() |
View Item |