بررسی تاثیر برنامه ی یادگیری مستقل هاروی و وولف بر اضطراب مدرسه دانش‏آموزان تیز هوش شهر اصفهان

حسام, مائده and عابدی, احمد (2016) بررسی تاثیر برنامه ی یادگیری مستقل هاروی و وولف بر اضطراب مدرسه دانش‏آموزان تیز هوش شهر اصفهان. In: The 2nd National Conference on School Psychology - 2016, Ardabil.

[img] Text
0113.pdf

Download (945kB)
Official URL: http://uma.ac.ir

Abstract

-

Item Type: Conference or Workshop Item (Paper)
Persian Title: بررسی تاثیر برنامه ی یادگیری مستقل هاروی و وولف بر اضطراب مدرسه دانش‏آموزان تیز هوش شهر اصفهان
Persian Abstract: هدف از این پژوهش تعیین تاثیر آموزش برنامه یادگیری مستقل هاروی و وولف بر اضطراب مدرسه دانش‏آموزان دختر دوره اول متوسطه تیزهوشان شهر اصفهان است. جامعه آماری این پژوهش را کلیه دانش‏آموزان دختر دوره اول متوسطه تیزهوشان شهر اصفهان در سال 94-95 تشکیل داده بودند. برای جمع آوری اطلاعات پژوهش حاضر از پرسشنامه اضطراب مدرسه SRSC-C(هادیان، 1393)استفاده شد. داده ها از طریق آزمون تحلیل کوواریانس و با استفاده از نرم افزار SPSS نسخه 18 مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته های پژوهش حاکی از این بود که آموزش برنامه یادگیری مستقل هاروی و وولف بر کاهش اضطراب مدرسه(اضطراب جدایی، اضطراب اجتماعی، اضطراب امتحان و اضطراب فراگیر) دانش‏آموزان دختر دوره اول متوسطه تیزهوشان شهر اصفهان اثر بخش می باشد(05/0P<). نتایج پژوهش حاضر بیان گر این است که آموزش راهبردهای یادگیری مستقل، بر کاهش اضطراب مدرسه دانش‏آموزان نقش پر اهمیتی دارند.
Subjects: Divisions > Conferences > The 2nd National Conference on School Psychology - 2016
Conferences > The 2nd National Conference on School Psychology - 2016
Divisions: Conferences > The 2nd National Conference on School Psychology - 2016
Subjects > Conferences > The 2nd National Conference on School Psychology - 2016
Date Deposited: 02 Dec 2019 10:37
Last Modified: 02 Dec 2019 10:37
URI: http://repository.uma.ac.ir/id/eprint/10211

Actions (login required)

View Item View Item