محمدیاری, قاسم (2016) هوش عاطفی، مهارت های اجتماعی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان. In: The 2nd National Conference on School Psychology - 2016.
![]() |
Text
0355.pdf Download (723kB) |
Official URL: http://uma.ac.ir/
Abstract
-
Item Type: | Conference or Workshop Item (Paper) |
---|---|
Persian Title: | هوش عاطفی، مهارت های اجتماعی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان |
Persian Abstract: | تحقیقات اولیه در پیش بینی پشرفت تحصیلی عمدتا بر نقش عاملهای شناختی تمرکز داشتند اما زمانیکه تحقیقات بعدی نشان دادند توانایی های شناختی در پیش بینی پیشرفت تحصیلی کمتر از آنچه انتظار می رفت موفق است محققان بر شناخت سایر زمینه های بالقوه عاطفی در پیشرفت تحصیلی پرداختند. مطالعه حاظر به بررسی رابطه بین هوش عاطفی و مهارت هاي اجتماعي با پيشرفت تحصيلي دانش آموزان دوره متوسطه پرداخته است . 86 نفراز دانش آموزان ( 40 پسر و 46 دختر ) به روش نمونه گيري تصادفی انتخاب شدند براي جمع آوري داده ها از 2 پرسش نامه ي هوش هيجاني سیبریاشرینگ و همكاران ( 1998 ) و مهارت هاي اجتماعي ماتسون ( 1983 ) استفاده شد. نتايج تحليل نشان داد كه بين هوش هيجاني و پيشرفت تحصيلي دانش آموزان همبستگي مستقيم معني دار وجود داشت ولي بين مهارتهاي اجتماعي و پيشرفت تحصيلي آنان، همبستگي معني داری وجود ندارد. |
Subjects: | Divisions > Conferences > The 2nd National Conference on School Psychology - 2016 Conferences > The 2nd National Conference on School Psychology - 2016 |
Divisions: | Conferences > The 2nd National Conference on School Psychology - 2016 Subjects > Conferences > The 2nd National Conference on School Psychology - 2016 |
Date Deposited: | 02 Dec 2019 10:36 |
Last Modified: | 02 Dec 2019 10:36 |
URI: | http://repository.uma.ac.ir/id/eprint/10213 |
Actions (login required)
![]() |
View Item |