بررسي وضعيت سلامت روان دانش آموزان ايثارگر استان ايلام

شیری, فرشته and محمدیان, فتح اله (2016) بررسي وضعيت سلامت روان دانش آموزان ايثارگر استان ايلام. In: The 2nd National Conference on School Psychology - 2016.

[img] Text
0356.pdf

Download (601kB)
Official URL: http://uma.ac.ir/

Abstract

-

Item Type: Conference or Workshop Item (Paper)
Persian Title: بررسي وضعيت سلامت روان دانش آموزان ايثارگر استان ايلام
Persian Abstract: اين پژوهش از نوع زمينه يابي مقطعي – گذشته نگر بوده كه با هدف تعيين وضعيت سلامت رواني دانش آموزان ايثارگر استان ايلام انجام شده است .جامعه آماري اين مطالعه را كليه دانش آموزان دختر و پسر ايثارگر بالاي 15 سال شاغل به تحصيل در دبيرستانهاي استان ايلام تشكيل داده و در دو مرحله روش نمونه گيري خوشه اي و سپس نمونه گيري تصادفي ساده ، به تعداد 200 نفر از دانش آموزان ايثار گر به عنوان گروه آزمايشي و به همين تعداد و بر اساس همتاسازي به عنوان گروه گواه از دانش آموزان عادي انتخاب گرديدند .براي بدست آوردن اطلاعات مورد نياز علاوه بر پرسشنامه جمعیت شناختی از پرسشنامه GHQ-28 استفاده گرديد . داده هاي بدست آمده با استفاده از آزمونهاي Z،T و كاي دو و آمار توصيفي و از طريق برنامه Spss مورد تجزيه و تحليل قرار گرفت .نتايج نشان داد كه افسردگي در دانش آموزان ايثارگر بيشتر از دانش آموزان عادي بوده ، كه اين تفاوت از نظر آماري معنادار بود .اضطراب نيز در دانش آموزان ايثارگر بيشتر از دانش آموزان عادي بوده ولي اين تفاوت از نظر آماري معنادار نبود.افسردگي در دانش آموزان دختر ايثارگر بيشتر از دانش آموزان پسر ايثارگر بود اما از نظر آماري اين تفاوت معنادار نبود ولی علائم اختلال عملكرد اجتماعي در پسران ايثارگر بيشتر از دختران ايثارگر بوده كه اين تفاوت از نظر آماري معنادار بود .
Subjects: Divisions > Conferences > The 2nd National Conference on School Psychology - 2016
Conferences > The 2nd National Conference on School Psychology - 2016
Divisions: Conferences > The 2nd National Conference on School Psychology - 2016
Subjects > Conferences > The 2nd National Conference on School Psychology - 2016
Date Deposited: 02 Dec 2019 10:36
Last Modified: 02 Dec 2019 10:36
URI: http://repository.uma.ac.ir/id/eprint/10214

Actions (login required)

View Item View Item