حشمتی, رسول (2016) بررسی رابطه عملکرد خانواده، سخت رویی و بهوشیاری زمینه ای در دانشآموزان. In: The 2nd National Conference on School Psychology - 2016, Ardabil.
![]() |
Text
0126.pdf Download (735kB) |
Official URL: http://uma.ac.ir
Abstract
-
Item Type: | Conference or Workshop Item (Paper) |
---|---|
Persian Title: | بررسی رابطه عملکرد خانواده، سخت رویی و بهوشیاری زمینه ای در دانشآموزان |
Persian Abstract: | هدف پژوهش حاضر بررسی رابطه بین عملکرد خانواده با سخت رویی روان شناختی و بهوشیاری زمینه ای در دانشآموزان می باشد. بدین منظور در یک تحقیق همبستگی و گذشته نگر، 291 دانشآموز مقطع دبیرستان به روش نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای از دبیرستان های شهر تهران به عنوان نمونه انتخاب شدند و به مقیاس بررسی دیدگاه های شخصی، پرسشنامه عملکرد خانواده (FDA) و مقیاس تجدید نظرشده بهوشیاری شناختی و عاطفی (CAMS-R) پاسخ دادند. یافته ها نشان داد که عملکرد خانواده قادر به تبیین 11 درصد از واریانس متغیر سخت رویی است. همچنین عملکرد خانواده می تواند 14 درصد از واریانس بهوشیاری زمینه ای را تبیین نماید. براساس این یافته ها می توان نتیجه گرفت که عملکرد خانواده یکی از تعیین کننده های مهم رگه های شخصیتی سخت رویی و بهوشیاری زمینه ای در دانشآموزان می باشد. |
Subjects: | Divisions > Conferences > The 2nd National Conference on School Psychology - 2016 Conferences > The 2nd National Conference on School Psychology - 2016 |
Divisions: | Conferences > The 2nd National Conference on School Psychology - 2016 Subjects > Conferences > The 2nd National Conference on School Psychology - 2016 |
Date Deposited: | 02 Dec 2019 09:45 |
Last Modified: | 02 Dec 2019 09:45 |
URI: | http://repository.uma.ac.ir/id/eprint/10242 |
Actions (login required)
![]() |
View Item |