بررسی رابطه عملکرد خانواده، سخت رویی و بهوشیاری زمینه ای در دانش‏آموزان

حشمتی, رسول (2016) بررسی رابطه عملکرد خانواده، سخت رویی و بهوشیاری زمینه ای در دانش‏آموزان. In: The 2nd National Conference on School Psychology - 2016, Ardabil.

[img] Text
0126.pdf

Download (735kB)
Official URL: http://uma.ac.ir

Abstract

-

Item Type: Conference or Workshop Item (Paper)
Persian Title: بررسی رابطه عملکرد خانواده، سخت رویی و بهوشیاری زمینه ای در دانش‏آموزان
Persian Abstract: هدف پژوهش حاضر بررسی رابطه بین عملکرد خانواده با سخت رویی روان شناختی و بهوشیاری زمینه ای در دانش‏آموزان می باشد. بدین منظور در یک تحقیق همبستگی و گذشته نگر، 291 دانش‏آموز مقطع دبیرستان به روش نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای از دبیرستان های شهر تهران به عنوان نمونه انتخاب شدند و به مقیاس بررسی دیدگاه های شخصی، پرسشنامه عملکرد خانواده (FDA) و مقیاس تجدید نظرشده بهوشیاری شناختی و عاطفی (CAMS-R) پاسخ دادند. یافته ها نشان داد که عملکرد خانواده قادر به تبیین 11 درصد از واریانس متغیر سخت رویی است. همچنین عملکرد خانواده می تواند 14 درصد از واریانس بهوشیاری زمینه ای را تبیین نماید. براساس این یافته ها می توان نتیجه گرفت که عملکرد خانواده یکی از تعیین کننده های مهم رگه های شخصیتی سخت رویی و بهوشیاری زمینه ای در دانش‏آموزان می باشد.
Subjects: Divisions > Conferences > The 2nd National Conference on School Psychology - 2016
Conferences > The 2nd National Conference on School Psychology - 2016
Divisions: Conferences > The 2nd National Conference on School Psychology - 2016
Subjects > Conferences > The 2nd National Conference on School Psychology - 2016
Date Deposited: 02 Dec 2019 09:45
Last Modified: 02 Dec 2019 09:45
URI: http://repository.uma.ac.ir/id/eprint/10242

Actions (login required)

View Item View Item