حقی, سمیرا and قاسم زاده, مهسا (2016) تاثیر آموزش مبتنی بر نظریه هوش های چندگانه گاردنر در رفع ضعف تحصیلی ریاضی دانشآموزان ابتدائی. In: The 2nd National Conference on School Psychology - 2016, Ardabil.
![]() |
Text
0127.pdf Download (459kB) |
Official URL: http://uma.ac.ir
Abstract
-
Item Type: | Conference or Workshop Item (Paper) |
---|---|
Persian Title: | تاثیر آموزش مبتنی بر نظریه هوش های چندگانه گاردنر در رفع ضعف تحصیلی ریاضی دانشآموزان ابتدائی |
Persian Abstract: | پژوهش حاضر با هدف بررسی تأثیر آموزش مبتنی بر هوش های چندگانه گاردنر بریادگیری ریاضیات است. روش پژوهش حاضر از نوع نیمه آزمایشی با طرح پیش آزمون – پس آزمون با گروه کنترل بود. جامعه آماری پژوهش را دانشآموزان پایه چهارم ابتدایی شهرگرمی در سال تحصیلی 95 -1394 تشکیل می دادند که تعداد آن ها 20 نفر می باشد. پژوهشگران 5 جلسه در کلاس درس حاضر شدند و ابتدا پیش آزمونی از تمام دانشآموزان گرفته شد و از این طریق دانشآموزانی که نمره ی حدنصاب را کسب نکرده بودند به عنوان گروه آزمایش انتخاب شدند. برای گروه آزمایش سه جلسه مباحث مساحت ومحیط با روش های فعال مبتنی برهوش های چندگانه گاردنر آموزش داده شد. بعد از آن نیز پس آزمونی از همه ی دانشآموزان گرفته شد. یافته ها نشان داد که فرضیه ی پژوهش مبنی برتأثیر روش آموزشی مبتنی برهوش های چندگانه گاردنر در بهبود یادگیری ریاضی دانشآموزان مؤثر واقع شد و دانشآموزان گروه آزمایش نسبت به دانشآموزان گروه کنترل در پس آزمون، نمرات بالاتری کسب کردند. |
Subjects: | Divisions > Conferences > The 2nd National Conference on School Psychology - 2016 Conferences > The 2nd National Conference on School Psychology - 2016 |
Divisions: | Conferences > The 2nd National Conference on School Psychology - 2016 Subjects > Conferences > The 2nd National Conference on School Psychology - 2016 |
Date Deposited: | 02 Dec 2019 09:45 |
Last Modified: | 02 Dec 2019 09:45 |
URI: | http://repository.uma.ac.ir/id/eprint/10243 |
Actions (login required)
![]() |
View Item |