تاثیر آموزش مبتنی بر نظریه هوش های چندگانه گاردنر در رفع ضعف تحصیلی ریاضی دانش‏آموزان ابتدائی

حقی, سمیرا and قاسم زاده, مهسا (2016) تاثیر آموزش مبتنی بر نظریه هوش های چندگانه گاردنر در رفع ضعف تحصیلی ریاضی دانش‏آموزان ابتدائی. In: The 2nd National Conference on School Psychology - 2016, Ardabil.

[img] Text
0127.pdf

Download (459kB)
Official URL: http://uma.ac.ir

Abstract

-

Item Type: Conference or Workshop Item (Paper)
Persian Title: تاثیر آموزش مبتنی بر نظریه هوش های چندگانه گاردنر در رفع ضعف تحصیلی ریاضی دانش‏آموزان ابتدائی
Persian Abstract: پژوهش حاضر با هدف بررسی تأثیر آموزش مبتنی بر هوش های چندگانه گاردنر بریادگیری ریاضیات است. روش پژوهش حاضر از نوع نیمه آزمایشی با طرح پیش آزمون – پس آزمون با گروه کنترل بود. جامعه آماری پژوهش را دانش‏آموزان پایه چهارم ابتدایی شهرگرمی در سال تحصیلی 95 -1394 تشکیل می دادند که تعداد آن ها 20 نفر می باشد. پژوهشگران 5 جلسه در کلاس درس حاضر شدند و ابتدا پیش آزمونی از تمام دانش‏آموزان گرفته شد و از این طریق دانش‏آموزانی که نمره ی حدنصاب را کسب نکرده بودند به عنوان گروه آزمایش انتخاب شدند. برای گروه آزمایش سه جلسه مباحث مساحت ومحیط با روش های فعال مبتنی برهوش های چندگانه گاردنر آموزش داده شد. بعد از آن نیز پس آزمونی از همه ی دانش‏آموزان گرفته شد. یافته ها نشان داد که فرضیه ی پژوهش مبنی برتأثیر روش آموزشی مبتنی برهوش های چندگانه گاردنر در بهبود یادگیری ریاضی دانش‏آموزان مؤثر واقع شد و دانش‏آموزان گروه آزمایش نسبت به دانش‏آموزان گروه کنترل در پس آزمون، نمرات بالاتری کسب کردند.
Subjects: Divisions > Conferences > The 2nd National Conference on School Psychology - 2016
Conferences > The 2nd National Conference on School Psychology - 2016
Divisions: Conferences > The 2nd National Conference on School Psychology - 2016
Subjects > Conferences > The 2nd National Conference on School Psychology - 2016
Date Deposited: 02 Dec 2019 09:45
Last Modified: 02 Dec 2019 09:45
URI: http://repository.uma.ac.ir/id/eprint/10243

Actions (login required)

View Item View Item