داداش زاده, مجید and خداکریمی, شهلا and داداش زاده, وحید (2016) تاثیر سبک مدیریت کلاسی تعامل¬گرایانه بر اضطراب آزمون و اضطراب ماهیت ریاضی دانشآموزان پایه¬ی ششم. In: The 2nd National Conference on School Psychology - 2016, Ardabil.
![]() |
Text
0136.pdf Download (1MB) |
Official URL: http://uma.ac.ir
Abstract
-
Item Type: | Conference or Workshop Item (Paper) |
---|---|
Persian Title: | تاثیر سبک مدیریت کلاسی تعامل¬گرایانه بر اضطراب آزمون و اضطراب ماهیت ریاضی دانشآموزان پایه¬ی ششم |
Persian Abstract: | پژوهش حاضر، به بررسي تاثیر سبک مدیریت کلاسی تعامل گرایانه بر اضطراب آزمون و اضطراب ماهیت ریاضی دانشآموزان پایه ششم ابتدایی شهرستان پلدشت پرداخته است. این پژوهش، از نوع تحقیقات شبه آزمایشی بوده و طرح پژوهشی مورد استفاده در این پژوهش، طرح پیش¬آزمون و پس¬آزمون و با گروه¬های مقایسه است. جامعه آماری در این تحقیق، دانش¬آموزان پایه ششم ابتدایی شهر چالدران در سال تحصیلی 94-93 که تعداد آن 703 نفر (374 نفر دانش¬آموز پسر و 329 دانش¬آموز دختر) می¬باشد. حجم نمونه با استفاده از جدول بارتلت، 104 نفر تعیین و به روش نمونه¬گیری هدفمند انتخاب گردید. برای اندازه¬گیری اضطراب ریاضی دانش¬آموزان، از پرسشنامه¬ی 18 گویه¬ای اضطراب ریاضی شکرانی استفاده شد. روایی محتوایی پرسشنامه¬، توسط صاحب-نظران تایید و تعیین پایایی درونی با ضریب آلفای کرونباخ، 77/0 بدست آمد. تجزیه و تحلیل دادهها، با استفاده از نرم¬افزار SPSS 23 انجام شد. برای تجزیه و تحلیل داده¬ها، از روش¬های آماری توصیفی و نیز استنباطی شامل UNIANCOVA استفاده گردید. نتایج نشان داد اعمال سبک مدیریت تعامل¬گرایانه بر کاهش اضطراب آزمون ریاضی و کاهش اضطراب ماهیت ریاضی، موثر است. همچنین، میانگین اضطراب آزمون ریاضی و اضطراب ماهیت ریاضی در دختران کمتر از پسران است. |
Subjects: | Divisions > Conferences > The 2nd National Conference on School Psychology - 2016 Conferences > The 2nd National Conference on School Psychology - 2016 |
Divisions: | Conferences > The 2nd National Conference on School Psychology - 2016 Subjects > Conferences > The 2nd National Conference on School Psychology - 2016 |
Date Deposited: | 10 Nov 2019 05:51 |
Last Modified: | 10 Nov 2019 05:51 |
URI: | http://repository.uma.ac.ir/id/eprint/10252 |
Actions (login required)
![]() |
View Item |