محمودیان, زینب and دنیوی, رضا and میرزائیان, بهرام (2016) تأثیرآموزش فراشناخت بر احساس تنهايي در دانش آموزان داراي اختلال های يادگيري. In: The 2nd National Conference on School Psychology - 2016, Ardabil.
![]() |
Text
0137.pdf Download (995kB) |
Official URL: http://uma.ac.ir
Abstract
-
Item Type: | Conference or Workshop Item (Paper) |
---|---|
Persian Title: | تأثیرآموزش فراشناخت بر احساس تنهايي در دانش آموزان داراي اختلال های يادگيري |
Persian Abstract: | پژوهش حاضر با هدف تاثیر آموزش فراشناخت بر احساس تنهايي در دانش آموزان داراي اختلال های يادگيري، انجام شد. روش پژوهش، نیمه آزمايشی با طرح پیش آزمون و پس آزمون با گروه کنترل است. جامعه آماری شامل كليه دانش آموزان دارای اختلال های یادگیری در مقطع ابتدایی شهرستان ساری در سال تحصیلی 95 – 1394 به تعداد 133 نفر بود که به روش نمونه گیری غیر تصادفی در دسترس، 30 نفر به عنوان نمونه انتخاب و با گمارش تصادفی، 15 نفر در گروه آزمایش و 15 نفر در گروه کنترل قرار گرفتند. ابزار اندازه گیری، پرسشنامه احساس تنهایی آشر و ویلر (1985) بود. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از آزمون تحلیل کوواریانس (ANCOVA) از طریق نرم افزارIBM SPSS 23 نشان داد که آموزش فراشناخت بر احساس تنهایی و مولفه های آن یعنی تنهایی عاطفی و تنهایی اجتماعی تاثیر دارد. |
Subjects: | Divisions > Conferences > The 2nd National Conference on School Psychology - 2016 Conferences > The 2nd National Conference on School Psychology - 2016 |
Divisions: | Conferences > The 2nd National Conference on School Psychology - 2016 Subjects > Conferences > The 2nd National Conference on School Psychology - 2016 |
Date Deposited: | 10 Nov 2019 05:50 |
Last Modified: | 10 Nov 2019 05:50 |
URI: | http://repository.uma.ac.ir/id/eprint/10253 |
Actions (login required)
![]() |
View Item |