تأثیرآموزش فراشناخت بر خودکارآمدی در دانش آموزان داراي اختلال های يادگيري

محمودیان, زینب and دنیوی, رضا and میرزائیان, بهرام (2016) تأثیرآموزش فراشناخت بر خودکارآمدی در دانش آموزان داراي اختلال های يادگيري. In: The 2nd National Conference on School Psychology - 2016, Ardabil.

[img] Text
0138.pdf

Download (1MB)
Official URL: http://uma.ac.ir

Abstract

-

Item Type: Conference or Workshop Item (Paper)
Persian Title: تأثیرآموزش فراشناخت بر خودکارآمدی در دانش آموزان داراي اختلال های يادگيري
Persian Abstract: پژوهش حاضر با هدف تاثیر آموزش فراشناخت بر خودکارآمدی در دانش آموزان داراي اختلال های يادگيري، انجام شد. روش پژوهش، نیمه آزمايشی با طرح پیش آزمون و پس آزمون با گروه کنترل است. جامعه آماری شامل كليه دانش آموزان دارای اختلال های یادگیری در مقطع ابتدایی شهرستان ساری در سال تحصیلی 95 – 1394 به تعداد 133 نفر بود که به روش نمونه گیری غیر تصادفی در دسترس، 30 نفر به عنوان نمونه انتخاب و با گمارش تصادفی، 15 نفر در گروه آزمایش و 15 نفر در گروه کنترل قرار گرفتند. ابزار اندازه گیری، پرسشنامه خودکارآمدی شرر و مادوکس (1982)‌ بود. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از آزمون تحلیل کوواریانس (ANCOVA) از طریق نرم افزارIBM SPSS 23 نشان داد که آموزش فراشناخت بر خودکارآمدی و مولفه های آن، میل به آغازگری رفتار، میل به گسترش تلاش برای کامل کردن تکلیف و متفاوت در رویارویی با موانع در دانش آموزان داراي اختلال های يادگيري تاثیر دارد.
Subjects: Divisions > Conferences > The 2nd National Conference on School Psychology - 2016
Conferences > The 2nd National Conference on School Psychology - 2016
Divisions: Conferences > The 2nd National Conference on School Psychology - 2016
Subjects > Conferences > The 2nd National Conference on School Psychology - 2016
Date Deposited: 10 Nov 2019 05:50
Last Modified: 10 Nov 2019 05:50
URI: http://repository.uma.ac.ir/id/eprint/10254

Actions (login required)

View Item View Item