بررسی اثر بخشی آموزش گروهی هوش هیجانی بر کاهش اهمال کاری دانش آموزان پسر دوره پیش دانشگاهی

ذاکری, مرتضی (2016) بررسی اثر بخشی آموزش گروهی هوش هیجانی بر کاهش اهمال کاری دانش آموزان پسر دوره پیش دانشگاهی. In: The 2nd National Conference on School Psychology - 2016, Ardabil.

[img] Text
0149.pdf

Download (657kB)
Official URL: http://uma.ac.ir

Abstract

-

Item Type: Conference or Workshop Item (Paper)
Persian Title: بررسی اثر بخشی آموزش گروهی هوش هیجانی بر کاهش اهمال کاری دانش آموزان پسر دوره پیش دانشگاهی
Persian Abstract: هدف از پژوهش حاضر بررسی اثر بخشی آموزش هوش هیجانی بر کاهش اهمال کاری دانش آموزان مقطع پیش دانشگاهی بود. پژوهش به روش شبه آزمایشی با طرح پیش آزمون، پس آزمون با گروه کنترل انجام شد. بدین منظور نمونه ای شامل 60 دانش آموز به صورت نمونه گیری خوشه ای از بین تمامی دانش آموزان پسر مقطع پیش دانشگاهی شهرستان تالش انتخاب و در دوگروه آزمایشی(30 نفر) و کنترل (30 نفر) قرار گرفتند. در مرحله بعد، ابتدا پرسشنامه اهمال کاری تاکمن (پیش آزمون) در هر دو گروه اجرا شد .و سپس گروه آزمایش در طی 10 جلسه 2 ساعته تحت آموزش هوش هیجانی قرار گرفت. داد ه ها با روش تحلیل کواریانس مورد تجزیه و تحلیل قرارگرفت. نتایج نشان دادکه آموزش هوش هیجانی اهمال کاری را در دانش آموزان کاهش می دهد. بنابرین استفاده از آموزش هوش هیجانی توسط مشاورین در مدارس، می تواند در کاهش اهمال کاری و مسامحه دانش آموزان موثر باشد.
Subjects: Divisions > Conferences > The 2nd National Conference on School Psychology - 2016
Conferences > The 2nd National Conference on School Psychology - 2016
Divisions: Conferences > The 2nd National Conference on School Psychology - 2016
Subjects > Conferences > The 2nd National Conference on School Psychology - 2016
Date Deposited: 05 Nov 2019 11:17
Last Modified: 05 Nov 2019 11:17
URI: http://repository.uma.ac.ir/id/eprint/10265

Actions (login required)

View Item View Item