پیش¬بینی سازگاری آموزشی براساس تعارض پس از طلاق والدین در دانش¬آموزان والدین طلاق گرفته¬ی شهر اردبیل

رضایی¬شریف, علی and شیخ¬الاسلامی, علی and بدل¬پور, زینب (2016) پیش¬بینی سازگاری آموزشی براساس تعارض پس از طلاق والدین در دانش¬آموزان والدین طلاق گرفته¬ی شهر اردبیل. In: The 2nd National Conference on School Psychology - 2016, Ardabil.

[img] Text
0160.pdf

Download (904kB)
Official URL: http://uma.ac.ir

Abstract

-

Item Type: Conference or Workshop Item (Paper)
Persian Title: پیش¬بینی سازگاری آموزشی براساس تعارض پس از طلاق والدین در دانش¬آموزان والدین طلاق گرفته¬ی شهر اردبیل
Persian Abstract: پژوهش حاضر با هدف پیش¬بینی سازگاری آموزشی براساس تعارض پس از طلاق والدین در دانش¬آموزان والدین طلاق¬گرفته انجام شد. روش پژوهش توصیفی از نوع همبستگی بود. کلیه¬ی دانش¬آموزان طلاق دختر و پسر تحت پوشش بهزیستی و کمیته¬ی امداد امام خمینی (ره) شهر اردبیل جامعه¬ی آماری این پژوهش را تشکیل می¬دادند که از میان آن¬ها با استفاده از روش نمونه¬گیری در دسترس، 100 دانش¬آموز به عنوان نمونه¬ انتخاب شده و به پرسشنامه¬¬¬ی تعارض پس از طلاق و پرسشنامه¬ی سازگاری دانش-آموزان پاسخ دادند. برای تجزیه و تحلیل داده¬ها از آزمون¬های ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون استفاده شد. یافته¬ها نشان داد که بین تعارض پس از طلاق و سازگاری آموزشی دانش¬آموزان رابطه¬ی منفی معنادار وجود دارد. همچنین نتایج تحلیل رگرسیون آشکار کرد که تقریباً 20 درصد از کل واریانس سازگاری آموزشی براساس تعارض پس از طلاق والدین قابل پیش¬بینی است. بنابراین، می¬توان نتیجه گرفت که تعارض پس از طلاق والدین با سازگاری آموزشی دانش¬آموزان رابطه داشته و توان پیش‏بینی آن را دارد.
Subjects: Divisions > Conferences > The 2nd National Conference on School Psychology - 2016
Conferences > The 2nd National Conference on School Psychology - 2016
Divisions: Conferences > The 2nd National Conference on School Psychology - 2016
Subjects > Conferences > The 2nd National Conference on School Psychology - 2016
Date Deposited: 05 Nov 2019 11:21
Last Modified: 05 Nov 2019 11:21
URI: http://repository.uma.ac.ir/id/eprint/10276

Actions (login required)

View Item View Item