بررسی رابطه هوش هیجانی و وسواس فکری – عملی دانش ‏آموزان

سیدان, سید ابوالقاسم and علیزاده, زهرا and الوندی عریانی, صفا and داورپناه, طیبه (2016) بررسی رابطه هوش هیجانی و وسواس فکری – عملی دانش ‏آموزان. In: The 2nd National Conference on School Psychology - 2016, Ardabil.

[img] Text
0178.pdf

Download (800kB)
Official URL: http://uma.ac.ir

Abstract

-

Item Type: Conference or Workshop Item (Paper)
Persian Title: بررسی رابطه هوش هیجانی و وسواس فکری – عملی دانش‏ آموزان
Persian Abstract: این مقاله با هدف بررسی رابطه بین هوش هیجانی و وسواس فکری-عملی دانش‏آموزان پسر مقطع متوسطه شهرستان خواف در جامعه آماری 3600 نفره با نمونه ای با حجم 120 نفر که به روش نمونه‏گیری خوشه‏ای تک مرحله‏ای و تصادفی ساده و با استفاده از آزمون هوش هیجانی شوت و وسواس فکری– عملی مادزلی با استفاده از روش آماری ضریب همبستگی از راه اعداد خام می‏باشد اجرا و به این یافته کلی دست پیدا نمود که بین مولفه‏های هوش هیجان و مولفه‏های خوش بینی، تنظیم هیجان با عامل کندی و تکرار ارزیابی از هیجانات و عامل بازبینی عامل مهارت‏های اجتماعی و عامل شستن عامل مهارت‏های اجتماعی و کندی و تکرار عامل مهارت‏های اجتماعی و تردید و عامل وظیفه شناسی عامل کاربرد هیجانات و بازبینی عامل کاربرد هیجانات و شستن رابطه منفی دیده شده و در سایر مولفه‏ها رابطه مثبت بوده و صرفاً در عامل مهارت‎های اجتماعی هوش هیجانی با وسواس شستن رابطۀ منفی و معنی دار دیده شده است.
Subjects: Divisions > Conferences > The 2nd National Conference on School Psychology - 2016
Conferences > The 2nd National Conference on School Psychology - 2016
Divisions: Conferences > The 2nd National Conference on School Psychology - 2016
Subjects > Conferences > The 2nd National Conference on School Psychology - 2016
Date Deposited: 05 Nov 2019 11:32
Last Modified: 05 Nov 2019 11:32
URI: http://repository.uma.ac.ir/id/eprint/10294

Actions (login required)

View Item View Item