بررسی تفاوتهای دانش آموزان دختر و پسردر مولفه های تنظیم هیجان

رستم زاده گنجی, کاظم and دوشی, سمیه (2016) بررسی تفاوتهای دانش آموزان دختر و پسردر مولفه های تنظیم هیجان. In: The 2nd National Conference on School Psychology - 2016, Ardabil.

[img] Text
0196.pdf

Download (767kB)
Official URL: http://uma.ac.ir

Abstract

-

Item Type: Conference or Workshop Item (Paper)
Persian Title: بررسی تفاوتهای دانش آموزان دختر و پسردر مولفه های تنظیم هیجان
Persian Abstract: پژوهش حاضر با هدف بررسی تفاوت دانش آموزان دختر و پسر دورره متوسطه از لحاظ مؤلفه های تنظیم هیجان انجامشد. این پژوهش یک مطالعه همبستگی می‌باشد که جامعه آن شامل کلیه دانش آموزان شهر اردبیل در نیمسال اول سال تحصیلی 95-1394 بود. 200 نفرازآنان به روش تصادفی خوشه‌ای به عنوان نمونه انتخاب شدند. داده ها با استفاده از مقیاس تنظیم هیجان گارنفسکی و همکاران(2001) جمع آوری شدند. برای تجزیه و تحلیل دادهها از روش های آمار توصیفی و استنباطی استفاده شد که نشان داد بین گروه های دختر و پسر از لحاظ مؤلفه های تنظیم هیجان بجز مؤلفه سرزنش خود که در دختران بیشتر است تفاوت معناداری در دو جنس وجود ندارد. بنابراین ما نتیجه گرفتیم که نوجوانان پسر و دختر از نظر توانایی در کنترل و تنظیم هیجان تفاوت محسوسی با هم ندارد. این پژوهش دارای تلویحاتی برای مشاورین معلمین و مربیان مدرسه می باشد که می توان از نتایج آن برای ارتقاء سلامت روان و بهبود پیشرفت دانش آموزان استفاده نمایند.
Subjects: Divisions > Conferences > The 2nd National Conference on School Psychology - 2016
Conferences > The 2nd National Conference on School Psychology - 2016
Divisions: Conferences > The 2nd National Conference on School Psychology - 2016
Subjects > Conferences > The 2nd National Conference on School Psychology - 2016
Date Deposited: 10 Nov 2019 06:20
Last Modified: 10 Nov 2019 06:20
URI: http://repository.uma.ac.ir/id/eprint/10312

Actions (login required)

View Item View Item