اثر بخشی تمرینات تندخوانی بر بهبود سرعت مطالعه و درک مطلب

سبزواری, فاطمه and رضایی شریف, علی (2016) اثر بخشی تمرینات تندخوانی بر بهبود سرعت مطالعه و درک مطلب. In: The 2nd National Conference on School Psychology - 2016, Ardabil.

[img] Text
0207.pdf

Download (954kB)
Official URL: http://uma.ac.ir

Abstract

-

Item Type: Conference or Workshop Item (Paper)
Persian Title: اثر بخشی تمرینات تندخوانی بر بهبود سرعت مطالعه و درک مطلب
Persian Abstract: هدف پژوهش، بررسی اثربخشی تمرینات تندخوانی بر بهبود سرعت مطالعه و درک مطلب بود. با توجه به ماهیت تحقیق حاضر، از شیوه ی طرح آزمایشی پیش آزمون – پس آزمون یک گروهی استفاده شد. جامعه ی آماری شامل 25 نفر از داوطلبان دانش آموز و دانشجویی بودندکه از طریق اطلاع رسانی با سیستم پیامکی در برخی مناطق شهری قزوین در جلسه حاضر شده بودند. داده ها از طریق خواندن یک داستان و تعیین میزان سرعت آنها با شمردن تعداد کلمه ی خوانده شده در یک دقیقه جمع آوری شد. داده های حاصل از میزان درک، نیز با پرسیدن سوالاتی راجع به داستان به صورت درصدی جمع آوری شد. تجزیه و تحلیل داده ها با آزمون غیر پارامتریک رتبه های علامت دار ویلکاکسون صورت گرفت. نتایج نشان داد که با تمرینات تندخوانی می توان سرعت مطالعه و درک از مطلب را افزایش داد. نتایج به دست آمده در چهارچوب نظری و تجربی مورد بحث قرار گرفت.
Subjects: Divisions > Conferences > The 2nd National Conference on School Psychology - 2016
Conferences > The 2nd National Conference on School Psychology - 2016
Divisions: Conferences > The 2nd National Conference on School Psychology - 2016
Subjects > Conferences > The 2nd National Conference on School Psychology - 2016
Date Deposited: 02 Dec 2019 09:44
Last Modified: 02 Dec 2019 09:44
URI: http://repository.uma.ac.ir/id/eprint/10323

Actions (login required)

View Item View Item