سبزواری, فاطمه and رضایی شریف, علی (2016) اثر بخشی تمرینات تندخوانی بر بهبود سرعت مطالعه و درک مطلب. In: The 2nd National Conference on School Psychology - 2016, Ardabil.
![]() |
Text
0207.pdf Download (954kB) |
Official URL: http://uma.ac.ir
Abstract
-
Item Type: | Conference or Workshop Item (Paper) |
---|---|
Persian Title: | اثر بخشی تمرینات تندخوانی بر بهبود سرعت مطالعه و درک مطلب |
Persian Abstract: | هدف پژوهش، بررسی اثربخشی تمرینات تندخوانی بر بهبود سرعت مطالعه و درک مطلب بود. با توجه به ماهیت تحقیق حاضر، از شیوه ی طرح آزمایشی پیش آزمون – پس آزمون یک گروهی استفاده شد. جامعه ی آماری شامل 25 نفر از داوطلبان دانش آموز و دانشجویی بودندکه از طریق اطلاع رسانی با سیستم پیامکی در برخی مناطق شهری قزوین در جلسه حاضر شده بودند. داده ها از طریق خواندن یک داستان و تعیین میزان سرعت آنها با شمردن تعداد کلمه ی خوانده شده در یک دقیقه جمع آوری شد. داده های حاصل از میزان درک، نیز با پرسیدن سوالاتی راجع به داستان به صورت درصدی جمع آوری شد. تجزیه و تحلیل داده ها با آزمون غیر پارامتریک رتبه های علامت دار ویلکاکسون صورت گرفت. نتایج نشان داد که با تمرینات تندخوانی می توان سرعت مطالعه و درک از مطلب را افزایش داد. نتایج به دست آمده در چهارچوب نظری و تجربی مورد بحث قرار گرفت. |
Subjects: | Divisions > Conferences > The 2nd National Conference on School Psychology - 2016 Conferences > The 2nd National Conference on School Psychology - 2016 |
Divisions: | Conferences > The 2nd National Conference on School Psychology - 2016 Subjects > Conferences > The 2nd National Conference on School Psychology - 2016 |
Date Deposited: | 02 Dec 2019 09:44 |
Last Modified: | 02 Dec 2019 09:44 |
URI: | http://repository.uma.ac.ir/id/eprint/10323 |
Actions (login required)
![]() |
View Item |