نظری, ملیکا and اقبالی, علی (2016) تعیین ارتباط سبک های دلبستگی ایمن، اجتنابی و دوسوگرا با عملکرد خانواده در دانش آموزان. In: The 2nd National Conference on School Psychology - 2016.
![]() |
Text
0373.pdf Download (708kB) |
Official URL: http://uma.ac.ir/
Abstract
-
Item Type: | Conference or Workshop Item (Paper) |
---|---|
Persian Title: | تعیین ارتباط سبک های دلبستگی ایمن، اجتنابی و دوسوگرا با عملکرد خانواده در دانش آموزان |
Persian Abstract: | هدف از انجام اين پژوهش تعیین ارتباط سبک های دلبستگی ایمن، اجتنابی و دوسوگرا با عملکرد خانواده در دانش آموزان مي باشد. جامعه ي مورد پژوهش، شامل کلیه دانش آموزان دبیرستانی شهر میانه که از بین آنها 130 نفر به صورت نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای انتخاب شدند. براي جمع آوري داده ها از پرسشنامه هاي سبك هاي دلبستگي سيمپسون(SAS)و كاركرد خانواده(FAD) استفاده شد. نتايج آزمون همبستگي پیرسون نشان داد بين سبك هاي دلبستگي اجتنابي(37/0- r=) و دوسوگرا(33/0- r=) با كاركرد خانواده رابطه ي منفي وجود دارد، اما بين سبك دلبستگي ايمن(41/0 r=) با كاركرد خانواده رابطه ي مثبت وجود دارد(01/0P<). همچنین نتایج حاصل از رگرسیون چندگانه نشان داد که 30 درصد از واریانس عملکرد خانواده به وسیله سبک دلبستگی ایمن تبیین شود. یافته های این پژوهش نشان داد که سبک دلبستگی ایمن والد-کودک می تواند عملکرد بهتر خانواده در دانش آموزان را پیش بینی نماید. |
Subjects: | Divisions > Conferences > The 2nd National Conference on School Psychology - 2016 Conferences > The 2nd National Conference on School Psychology - 2016 |
Divisions: | Conferences > The 2nd National Conference on School Psychology - 2016 Subjects > Conferences > The 2nd National Conference on School Psychology - 2016 |
Date Deposited: | 10 Nov 2019 06:51 |
Last Modified: | 10 Nov 2019 06:51 |
URI: | http://repository.uma.ac.ir/id/eprint/10330 |
Actions (login required)
![]() |
View Item |