نقش باورهای فرا شناختی و تاب آوری روان شناختی در پیش بینی ترس از موفقیت دانش آموزان

میکائیلی, نیلوفر and پرزور, پرویز and شاملی, امیر پرهام and صبحی قراملکی, ناصر (2016) نقش باورهای فرا شناختی و تاب آوری روان شناختی در پیش بینی ترس از موفقیت دانش آموزان. In: The 2nd National Conference on School Psychology - 2016.

[img] Text
0389.pdf

Download (855kB)
Official URL: http://uma.ac.ir/

Abstract

-

Item Type: Conference or Workshop Item (Paper)
Persian Title: نقش باورهای فرا شناختی و تاب آوری روان شناختی در پیش بینی ترس از موفقیت دانش آموزان
Persian Abstract: هدف این مطالعه بررسی نقش باورهای فراشناختی و تاب آوری در پیش بینی ترس از موفقیت دانش آموزان می باشد. این پژوهش توصیفی از نوع همبستگی است. نمونه پژوهش شامل 130 دانش آموز دختر و پسر بود که از میان دانش آموزان مقطع متوسطه شهر تبریز به روش نمونه گیری تصادفی جند مرحله ای انتخاب شدند. برای جمع آوری داده‌ها از پرسشنامه هاي فراشناختی، تاب آوری و ترس از موفقیت استفاده شد. به منظور تحلیل داده ها روش همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون گام به گام به کار رفت. تحلیل داده ها نشان داد که بین نمره کل باورهای فراشناختی و ترس از موفقیت رابطه مثبت معنادار و بین تاب آوری و ترس از موفقیت رابطه منفی معناداری وجود دارد. بر اساس نتایج رگرسیون چند متغیری، مؤلفه ی باورهای مثبت درمورد نگرانی قوي ترين پيش بيني كننده ترس از موفقیت در دانش آموزان متوسطه بود. اين نتايج به متخصصان و مشاوران برنامه هاي تحصيلي كمك مي كند تا برنامه هايي براي اين دانش آموزان ارائه دهند، تا توانمندي هاي خويش را درك كرده و احساسي خوشايند نسبت به عملكردهاي تحصيلي خويش كسب كنند.
Subjects: Divisions > Conferences > The 2nd National Conference on School Psychology - 2016
Conferences > The 2nd National Conference on School Psychology - 2016
Divisions: Conferences > The 2nd National Conference on School Psychology - 2016
Subjects > Conferences > The 2nd National Conference on School Psychology - 2016
Date Deposited: 02 Dec 2019 09:56
Last Modified: 02 Dec 2019 09:56
URI: http://repository.uma.ac.ir/id/eprint/10347

Actions (login required)

View Item View Item