ناظمی, سید محمد رضا and توزنده جانی, حسن (2016) بررسی رابطه سبک های یادگیری با تسلط ربع های مغزی و ویژگی های شخصیتی دانش آموزان دختر و پسر. In: The 2nd National Conference on School Psychology - 2016.
![]() |
Text
0391.pdf Download (503kB) |
Official URL: http://uma.ac.ir/
Abstract
-
Item Type: | Conference or Workshop Item (Paper) |
---|---|
Persian Title: | بررسی رابطه سبک های یادگیری با تسلط ربع های مغزی و ویژگی های شخصیتی دانش آموزان دختر و پسر |
Persian Abstract: | تحقیق حاضر جهت بررسی رابطه سبک های یادگیری با تسلط ربع های مغزی و تیپ های شخصیتی دانش آموزان انجام گرفت. این پژوهش به روش توصیفی- همبستگي طراحی و انجام شد. جامعه آماری تحقیق حاضر شامل کلیه دانش آموزان مقطع راهنمایی شهر مشهد بود که در سال تحصیلی 94-93 مشغول به تحصیل بودند.نمونه شامل 380 نفر از دانش آموزان مقطع راهنمایی شهرمشهد بود. پرسش¬نامههای غلبه مغزی ندهرمان (HBDI) ، سبکهای یادگیری کلب (LSI) و تیپ های شخصیتی نئوNEO))توسط اعضای نمونه تکمیل شدند. نتایج تحقیق نشان داد که بین سبکهای یادگیری و تسلط ربع های مغزی دانش آموزان ارتباط معنادار وجود دارد، بدین صورت که سبک های یادگیری واگرا و جذب کننده با تسلط بر ربع های مغزی D و C و سبک های یادگیری همگرا و انطباق یابنده، با تسلط بر ربع های مغزی A و B ارتباط مستقیم دارند وسیک یادگیری واگرا ، جذب کننده و انطباق یابنده پیش بینی کننده های خوبی برای تیپ های شخصیتی برون گرایی،انعطاف پذیری وتوافق هستند. نتايج پژوهش حاضر همسو با نتايج ديگر تحقيقات نشان دهنده تاثيرات سبک های یادگیری بر توانمنديها، ويژگيها،تمایلات شناختي-رفتاری و شخصیتی متعدد در دانش آموزان ميباشد. با توجه به اهميت پیشرفت تحصیلی دانش آموزان و همچنین تاثيرات سبک های یادگیری بر عملکرد شناختی آنها در سطح رفتاری و مغزی و شخصیتی ، نياز است كه آموزش بيشتري در زمينه سبک های یادگیری مناسب هر دانش آموز براي معلمین و مربیان در نظر گرفته شود. |
Subjects: | Divisions > Conferences > The 2nd National Conference on School Psychology - 2016 Conferences > The 2nd National Conference on School Psychology - 2016 |
Divisions: | Conferences > The 2nd National Conference on School Psychology - 2016 Subjects > Conferences > The 2nd National Conference on School Psychology - 2016 |
Date Deposited: | 02 Dec 2019 10:02 |
Last Modified: | 02 Dec 2019 10:02 |
URI: | http://repository.uma.ac.ir/id/eprint/10349 |
Actions (login required)
![]() |
View Item |