نصرتی, نرگس and کاظمی, دکتر رضا and ابوالقاسمی, دکتر عباس (2016) بررسی تاثیر آموزش جرات ورزی بر خودپنداره و خودکارآمدی در دختران دانش آموز مضطرب. In: The 2nd National Conference on School Psychology - 2016.
![]() |
Text
0404.pdf Download (906kB) |
Official URL: http://uma.ac.ir/
Abstract
-
Item Type: | Conference or Workshop Item (Paper) |
---|---|
Persian Title: | بررسی تاثیر آموزش جرات ورزی بر خودپنداره و خودکارآمدی در دختران دانش آموز مضطرب |
Persian Abstract: | این تحقیق، بمنظور بررسی میزان اثربخشی آموزشی جرات ورزی بر خودپنداره و خودکارآمدی دانش آموزان دختر مضطرب می باشد. روش این پژوهش از نوع طرح آزمایشی با پیش آزمون و پس آزمون با گروه کنترل بود که در آن جامعه آماری شامل کلیه دانش آموزان دختر مقطع راهنمایی) اول، دوم، سوم(منطقه یک شهر اردبیل که در سال 1392-1391 در این شهر مشغول به تحصیل بوده اند تعداد آنها 2800نفر بود و نمونه ای شامل 20 نفر از دانش آموزان مضطرب که با پرسشنامه اضطراب کتل تشخیص داده شده بودند انتخاب و پس از جایگزینی تصادفی در دو گروه آموزش جرأت ورزی (20)نفر، و گروه کنترل (20)نفر مورد مطالعه قرار گرفتند. و اطلاعات از طریق پرسشنامه خودپنداره راجرز و خودکارآمدی شرر جمع آوری، و برای تجزیه و تحلیل اطلاعات از تحلیل واریانس چند متغیره MANOVA) )بهره گرفته شد. نتایج به دست آمده نشان داد که افزایش خودپنداره و خودکارآمدی و کاهش اضطراب با آموزش جرات ورزی رابطه معناداری دارد. بنابراین آموزش جرات ورزی به عنوان یک مداخله تربیتی در افزایش خودپنداره و خودکارآمدی و کاهش اضطراب دانش آموزان موثر بوده است. |
Subjects: | Divisions > Conferences > The 2nd National Conference on School Psychology - 2016 Conferences > The 2nd National Conference on School Psychology - 2016 |
Divisions: | Conferences > The 2nd National Conference on School Psychology - 2016 Subjects > Conferences > The 2nd National Conference on School Psychology - 2016 |
Date Deposited: | 02 Dec 2019 10:06 |
Last Modified: | 02 Dec 2019 10:06 |
URI: | http://repository.uma.ac.ir/id/eprint/10362 |
Actions (login required)
![]() |
View Item |