گذر از تمرکز در مدیریت مالی و بودجه آموزش و پرورش به عدم تمرکز با نگاهی به مدارس فردا

زارعی, زهرا and آخوندی, محدثه and اکبری, شکوفه (2019) گذر از تمرکز در مدیریت مالی و بودجه آموزش و پرورش به عدم تمرکز با نگاهی به مدارس فردا. In: the 1st national conference of school psychology 2019.

[img] Text
G-00270-AB.docx.pdf

Download (935kB)
Official URL: http://uma.ac.ir/

Abstract

-

Item Type: Conference or Workshop Item (Paper)
Persian Title: گذر از تمرکز در مدیریت مالی و بودجه آموزش و پرورش به عدم تمرکز با نگاهی به مدارس فردا
Persian Abstract: آموزش، محور توسعه و مدار تحول در جامعه و ابزاری مهم برای پیشرفت هرکشوری است و در واقع سرمایۀ نسل امروز و آینده ما است. از طریق آموزش و پرورش نه تنها می‌توانیم کیفیت زندگی و مهارت‌های مردم را بهبود ببخشیم، بلکه به جامعه‌ای منصفانه‌تر و ملتی پیشرفته و خلاق دست خواهیم یافت. امروزه همسو با فرایند جهانی شدن کارکردهای آموزش و پرورش از انتقال دانش گذر کرده و نگاهی به پرورش تمام ابعاد انسان دارد. در نتیجه مدارس سنتی توان پاسخگویی به نیازهای جامعه‌ کنونی ندارد و باید به سمت مدارسی نوین و پویا رفت. در عصر حاضر رشد روزافزون جمعیت و افزایش تقاضا برای آموزش از یک سو و کمبود منابع مالی و بودجه مورد نیاز از سوی دیگر، موجب عدم هماهنگی بین ظرفیت‌های موجود و نیاز جامعۀ محلی شده است. برای حرکت به سوی مدارس نوین و تحقق این مهم می‌بایست در شیوه مدیریت مالی آموزش و پرورش بازنگری شود. در مطالعه حاضر با هدف بررسی اجمالی وضعیت مدیریت مالی و بودجه آموزش و پرورش در راستای حرکت به سوی مدارس فردا می‎باشد که به شیوه مروری کتابخانه‌ای انجام گرفته ‌است. نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد با توجه به مشکلات موجود در آموزش و پرورش برای شکل‌گیری مدارس نوین ضروری است از مدیریت مالی متمرکز گذر کرده و به سوی نیمه متمرکز شدن این فرایند گام برداشته شود.
Subjects: Divisions > Conferences > The 1st National Conference of the Future School - 2019
Conferences > The 1st National Conference of the Future School - 2019
Divisions: Conferences > The 1st National Conference of the Future School - 2019
Subjects > Conferences > The 1st National Conference of the Future School - 2019
Date Deposited: 08 Dec 2019 05:50
Last Modified: 08 Dec 2019 05:50
URI: http://repository.uma.ac.ir/id/eprint/10410

Actions (login required)

View Item View Item