ذوالفقاریان, مهسا and بدختی, دکتر علی اکبر امین and جعفری, دکتر سکینه (2019) رابطه ی روش تدریس فعال اساتید با توسعه شایستگی دانشجویان. In: the 1st national conference of school psychology 2019.
![]() |
Text
H-00006-AB.docx.pdf Download (1MB) |
Official URL: http://uma.ac.ir/
Abstract
-
Item Type: | Conference or Workshop Item (Paper) |
---|---|
Persian Title: | رابطه ی روش تدریس فعال اساتید با توسعه شایستگی دانشجویان |
Persian Abstract: | در این پژوهش تلاش شد رابطه روش تدریس فعال اساتید با توسعه شایستگی¬های دانشجویان دانشگاه سمنان مورد بررسی قرار گیرد. پژوهش حاضر با توجه به هدف، کاربردي و با توجه به نحوه گردآوري داده¬ها از نوع تحقیقات توصیفی ـ همبستگی محسوب می¬شود. جامعه آماری پژوهش شامل تمام دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشگاه سمنان (10950 نفر) در سال تحصیلی 97-1396 بودند که با استفاده از روش نمونه¬گیری تصادفی طبقه¬ای 266 نفر بهعنوان نمونه پژوهش (183 نفر کارشناسی و 83 نفر کارشناسی ارشد) انتخاب شدند. همه آنها مقیاسهای روش تدریس فعال اساتید هرناندز لوپز و همکاران (2016) و توسعه شایستگی¬های دانشجویان هرناندز لوپز و همکاران (2016) را تکمیل کردند. پس از محاسبه پایایی ابزارها، دادهها با استفاده از روشهای آماری همبستگی و رگرسیون خطی تحلیل شدند. یافتهها نشان داد که: بین روش تدریس فعال اساتید با توسعه شایستگی¬های دانشجویان رابطه مثبت و معنادار وجود دارد. روش تدریس فعال اساتید پیش بین کننده معنادار توسعه شایستگی¬های دانشجویان می¬باشد. |
Subjects: | Divisions > Conferences > The 1st National Conference of the Future School - 2019 Conferences > The 1st National Conference of the Future School - 2019 |
Divisions: | Conferences > The 1st National Conference of the Future School - 2019 Subjects > Conferences > The 1st National Conference of the Future School - 2019 |
Date Deposited: | 08 Dec 2019 06:01 |
Last Modified: | 08 Dec 2019 06:01 |
URI: | http://repository.uma.ac.ir/id/eprint/10413 |
Actions (login required)
![]() |
View Item |