بررسي تاثير مستمر اولياء و مربيان در پيشرفت تحصيلي دانش آموزان

زرقانی, ستایش and زرقانی, سرور and حاجی زاده, سحر (2019) بررسي تاثير مستمر اولياء و مربيان در پيشرفت تحصيلي دانش آموزان. In: The 1st National Conference of the Future School - 2019, 2019, Ardabil.

[img] Text
I-00029-AB.pdf

Download (337kB)
Official URL: http://uma.ac.ir

Abstract

-

Item Type: Conference or Workshop Item (Paper)
Persian Title: بررسي تاثير مستمر اولياء و مربيان در پيشرفت تحصيلي دانش آموزان
Persian Abstract: پژوهش ‌حاضر نشان می‌دهد پدر و مادر و خانواده نقش مهمی در آموزش و تربیت دانش‌آموز دارند. گرایش مثبت دانش‌آموز به مدرسه، تمایل به حضور بیشتر، دست‌یابی به دستاورد بهتر، رشد پیشرفت درسی، احساس امنیت، پیدا کردن اعتماد به نفس، نگرش بهتر به معلم و مدرسه و ادامه تحصیل از نتایج مشارکت بیشتر و نقش والدین در امر آموزش است. فواید مشارکت پدر و مادر برای مدرسه این است که فرایند یاددهی-یادگیری مؤثرتر می‌شود، دانش‌آموزان نظرات و فرهنگ خانواده را بهتر درک کرده و اخلاقی‌تر و اجتماعی‌تر رفتار می‌کنند، در صورتی که پدر و مادر با مدرسه همکاری داشته باشند، نیازهای دانش‌آموزان بیشتر شناخته می‌شود و مدرسه و خانواده دو جزیره جدا از هم نخواهند بود که هر کدام کاری مجزا بکنند. لذا، این پژوهش به بررسی تأثیر مستمر اولیا و مربیان در پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان متوسطه اول شهرستان آبادان و ارائه ی راهکار به منظور افزایش پیشرفت تحصیلی در برنامه‌ریزی آموزشی پرداخته شده است. جامعه آماری این تحقیق را کلیه دانش‌آموزان شاهد دوره متوسطه اول شهرآبادان تشکیل داده اند. شیوه نمونه‌گیری پیمایشی بود. برای گردآوری اطلاعات در این پژوهش، از روش جهت تجزیه و تحلیل داده‌ها از طریق پرسشنامه استفاده شده است. نتایج پژوهش نشان داد که شادابی، نشاط،ارتباط مستمر والدین، جنسیت و وضعیت اقتصادی خانواده در برنامه‌ریزی آموزشی خصوصاً پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان دوره متوسطه مؤثر واقع شده است.
Subjects: Divisions > Conferences > The 1st National Conference of the Future School - 2019
Conferences > The 1st National Conference of the Future School - 2019
Divisions: Conferences > The 1st National Conference of the Future School - 2019
Subjects > Conferences > The 1st National Conference of the Future School - 2019
Date Deposited: 08 Dec 2019 06:12
Last Modified: 08 Dec 2019 06:12
URI: http://repository.uma.ac.ir/id/eprint/10442

Actions (login required)

View Item View Item