ادراک دانش آموزان دبستانی از بستری شدن در بیمارستان: تحقیق کیفی

عبدی حمل آباد, محسن and نریمانی, محمد (2019) ادراک دانش آموزان دبستانی از بستری شدن در بیمارستان: تحقیق کیفی. In: The 1st National Conference of the Future School - 2019, 2019, Ardabil.

[img] Text
I-00071-AB.pdf

Download (311kB)
Official URL: http://uma.ac.ir

Abstract

-

Item Type: Conference or Workshop Item (Paper)
Persian Title: ادراک دانش آموزان دبستانی از بستری شدن در بیمارستان: تحقیق کیفی
Persian Abstract: مطالعه حاضر با هدف بررسی ادراک دانش آموزان دبستانی از بستری شدن در بیمارستان به صورت یک مطالعه کیفی صورت گرفت. این پژوهش مطالعه اي با رويكرد تحليل محتواي كيفي بود. جامعه آماری این مطالعه کلیه دانش آموزان بستری در بیمارستان بوعلی شهر اردبیل در سه ماهه اول سال 1398 بوند که به روش نمونه گیری هدفمند با لحاظ نمودن ملاک های ورود، تعداد 12 دانش آموز انتخاب و مورد مطالعه قرار گرفتند. براساس یافته های پژوهش سه مولفه اصلی در خصوص ادراک دانش آموزان دبستانی از بستری شدن در بیمارستان با 9 زیر مولفه شناسایی شد. مولفه های اصلی شامل: نگرانی از مدرسه(با زیر مولفه های 1- دوری از محیط مدرسه، 2- عقب افتادن از درس ها، 3- دیدگاه هم کلاسیان نیست به کودک)، دوری از خانواده و دوستان(با زیر مولفه های 1- دوری از اعضای خانواده به ویژه خواهر یا برادر کوچکتر، 2- دوری از دوستان و بچه های مدرسه و کوچه، 3- عدم برقراری ارتباط اجتماعی) و اضطراب مربوط به بیمارستان (با زیر مولفه های1- قرار گرفتن در محیط ناآشنا، 2-درد های مربوط به درمان مانند آمپول و ...؛ 3- عدم دسترسی به عذاهای مورد علاقه، وسایل شخصی، اتاق خود و غیره). در نهایت قابل بیان است که مولفه های شناسایی شده بر لزوم توجه بر همه جنبه های روانشناختی، اجتماعی و تحصیلی دانش آموزان بستری شده تاکید دارد.
Subjects: Divisions > Conferences > The 1st National Conference of the Future School - 2019
Conferences > The 1st National Conference of the Future School - 2019
Divisions: Conferences > The 1st National Conference of the Future School - 2019
Subjects > Conferences > The 1st National Conference of the Future School - 2019
Date Deposited: 08 Dec 2019 06:11
Last Modified: 08 Dec 2019 06:11
URI: http://repository.uma.ac.ir/id/eprint/10446

Actions (login required)

View Item View Item