تاثیر نمایش عروسکی بر بهبود علائم کودکان پیش دبستانی دچار اختلال بیش فعالی نقص توجه

عزیزی نژاد, بهاره and آقایی, علی and کیهان, اکبر (2019) تاثیر نمایش عروسکی بر بهبود علائم کودکان پیش دبستانی دچار اختلال بیش فعالی نقص توجه. In: The 1st National Conference of the Future School - 2019, 2019, Ardabil.

[img] Text
I-00098-AD.pdf

Download (532kB)
Official URL: http://uma.ac.ir

Abstract

-

Item Type: Conference or Workshop Item (Paper)
Persian Title: تاثیر نمایش عروسکی بر بهبود علائم کودکان پیش دبستانی دچار اختلال بیش فعالی نقص توجه
Persian Abstract: پژوهش حاضر با هدف بررسی تاثیر نمایش عروسکی بر بهبود علائم کودکان پیش دبستانی دچار اختلال بیش فعالی نقص توجه انجام گرفته است. روش تحقیق شبه آزمایشی با طرح پیش و پس آزمون می باشد. نمونه آماری از بین کودکان بیش‌فعال پیش‌دبستانی که به مرکز مشاوره اداره آموزش و پرورش شهرستان ارومیه ارجاع داده شده بودند و در پرسشنامه CSI-4، نمره‌ای بالاتر از نقطه برش (در بخش اختلال مذکور) کسب کرده بودند، با نمونه‌گیری در دسترس انتخاب و در دو گروه آزمایش و کنترل به صورت تصادفی جایگزین شدند. در مورد آزمودنی‌های گروه آزمایش و کنترل، پیش‌آزمون درباره نقص توجه اجرا شد. گروه آزمایش به مدت 16 جلسه تحت تأثیر متغیر مستقل طراحی به شیوه نمایش عروسکی قرار گرفت و گروه کنترل هیچ مداخله‌ای دریافت نکرد. پس از پایان مداخله از هر دو گروه پس آزمون به عمل آمد تا تأثیر متغیر مستقل بر متغیر وابسته اختلال نقص‌توجه مشخص شود. داده‌ها با روش تحلیل کواریانس برای اندازه‌گیری‌های مکرر مورد تحلیل قرار گرفت. یافته‌ها نشان داد که آموزش به شیوه نمایش عروسکی بر اختلال بي‌توجهي غالب، بيش‌فعالي تکانش‌گري و نوع ترکيبي در سطح (05/0 P ≤ ) تاثیر دارد و تفاوت گروه آزمایش و کنترل معنی دار است. نتایج حاضر نشان از تاثیر آموزش عروسکی بر آموزش کودکان بیش‌فعال و نقص توجه آنها دارد.
Subjects: Divisions > Conferences > The 1st National Conference of the Future School - 2019
Conferences > The 1st National Conference of the Future School - 2019
Divisions: Conferences > The 1st National Conference of the Future School - 2019
Subjects > Conferences > The 1st National Conference of the Future School - 2019
Date Deposited: 08 Dec 2019 06:44
Last Modified: 08 Dec 2019 06:44
URI: http://repository.uma.ac.ir/id/eprint/10454

Actions (login required)

View Item View Item