تاثیر بازی و رسانه های بصری در خلاقیت کودکان مدرسه ای

مظلومیان, سعید and پدوار, وحیده (2019) تاثیر بازی و رسانه های بصری در خلاقیت کودکان مدرسه ای. In: The 1st National Conference of the Future School - 2019, 2019, Ardabil.

[img] Text
I-00154-AB.pdf

Download (325kB)
Official URL: http://uma.ac.ir

Abstract

-

Item Type: Conference or Workshop Item (Paper)
Persian Title: تاثیر بازی و رسانه های بصری در خلاقیت کودکان مدرسه ای
Persian Abstract: یکی از مهم ترین ویژگی های انسانی و ازمباحث با اهمیت دنیای امروز که به طور گسترده مورد توجه پژوهشگران و محافل تربیتی قرار گرفته است و پیشرفت و توسعه ی کشورها به این عامل بستگی دارد ابتکار یا خلاقیت است. پرورش خلاقیت از دیرباز نیز مورد توجه روان شناسان و محققان تعلیم وتربیت بوده است از آن جا که تقویت خلاقیت در دوران کودکی در تمام مدت عمر شخص مؤثر است باید آن را بسیار مهم دانست.تحقیقات قابل توجهی در زمینه مطالعات خلاق نشان می دهد که توانایی های تفکر خلاق می تواند از طریق مداخله و آموزش افزایش یابد.در این مقاله اهمیت وتاثیر بازی های کودکانه و رسانه های بصری در پرورش خلاقیت کودکان مدرسه بررسی شده است و هدف آن آگاهی هرچه بیشتر همه ی کسانی است که از ضرورت بازی و استفاده از رسانه ها درزندگی کودک بی اطلاع اند تا بادرک اهمیت این دو در فرایند شکل گیری هویت کودک به صورت صحیح او را یاری کنند. این مطالعه به روش"علمی-مروری"انجام شده است و درآن سعی شده بامراجعه به کتابخانه و اسناد ومدارک معتبربه بررسی تمام وجوه موضوع پرداخته شود. در این مطالعه دو تعریف رسمی، یکی برای خلاقیت شخصی ( little-c) و دیگری برای خلاقیت مشترک Big-C)) ) معرفی می شود. ما تاثیر انواع مختلف بازی های ویدئویی و بازی آزاد و هدایت شده که ممکن است بر روی انواع مختلف خلاقیت اثر متفاوتی داشته باشند را بررسی می کنیم.نتیجه مطالعات انجام شده نشان می دهد که بازی ها و رسانه های دیداری در پرورش خلاقیت کودکان تاثیر دارند. همچنین بازی های خلاق در پرورش خلاقیت مؤثراست. استفاده ازبازی پازل درآموزش وهمچنین برنامه های تلوزیونی و بازی کردن در بازی های ویدئویی می توانند کودک را خلاق تر کنند.بنابراین یک شکل خاص از خلاقیت برانعطاف پذیری، بیشتر از دیگران تاثیر می گذارد وبازی های ویدئویی و پازل می توانند برای دانش آموزان مورد استفاده قرار گیرند وآنها را از جنبه ذهنی خلاق تر کنند که ممکن است برای یادگیری آنها مفید باشد.باتوجه به نتایج این مطالعه شایسته است همه ی افرادی که به نوعی در پرورش و تربیت کودکان سهیم هستند پرورش خلاقیت درکودکان مدرسه را به عنوان یک موضوع بسیارمهم مورد توجه قراردهند و برنامه ریزی مفید و کامل در این امر داشته باشند.
Subjects: Divisions > Conferences > The 1st National Conference of the Future School - 2019
Conferences > The 1st National Conference of the Future School - 2019
Divisions: Conferences > The 1st National Conference of the Future School - 2019
Subjects > Conferences > The 1st National Conference of the Future School - 2019
Date Deposited: 08 Dec 2019 06:49
Last Modified: 08 Dec 2019 06:49
URI: http://repository.uma.ac.ir/id/eprint/10465

Actions (login required)

View Item View Item