رابطه کنترل هیجانی و احساس تعلق به مدرسه با اضطراب امتحان

ضیایی, گیتی and علیزاده, امیر (2019) رابطه کنترل هیجانی و احساس تعلق به مدرسه با اضطراب امتحان. In: The 1st National Conference of the Future School - 2019, 2019, Ardabil.

[img] Text
I-00238-AB.pdf

Download (400kB)
Official URL: http://uma.ac.ir

Abstract

-

Item Type: Conference or Workshop Item (Paper)
Persian Title: رابطه کنترل هیجانی و احساس تعلق به مدرسه با اضطراب امتحان
Persian Abstract: هدف از انجام تحقیق حاضر بررسی رابطه کنترل هیجانی و احساس تعلق به مدرسه با اضطراب امتحان در دانش آموزان دوره دوم متوسطه می باشد. جامعه ی تحقیق حاضر شامل کلیه دانش آموزان دوره دوم متوسطه شهر ارومیه در سال 97-98 به تعداد 3850 نفر می باشد که‌ با جامعه آماری تعداد 330 نفر بر اساس جدول مورگان به عنوان حجم نمونه که با استفاده از نمونه گیری تصادفی خوشه ای انتخاب شدند. همچنین داده های پژوهش با استفاده از پرسشنامه اضطراب امتحان ساراسون، تعلق به مدرسه بتی و کنترل هیجانی راجر و همکاران جمع آوری شدند. داده های پژوهش حاضر توسط همبستگی پیرسون و رگرسیون مورد تحلیل قرار گرفته است و نتایج پژوهش بیان کننده ی رابطه ی بین احساس تعلق به مدرسه و کنترل هیجانی با اضطراب امتحان می باشد. نتایج حاصله از تحلیل رگرسیونی مبین این است که احساس تعلق به مدرسه و کنترل هیجانی دارای قدرت پیش بینی کنندگی اضطراب دانش آموزان می باشدو دانش آموزان مدارس تیز هوشان دارای انگیزه پیشرفت بیشتری نسبت به دانش آموزان مدارس عادی این شهر بودند و بین اضطراب امتحان دانش آموزان دختر و پسر تفاوت معناداری وجود نداشت.
Subjects: Divisions > Conferences > The 1st National Conference of the Future School - 2019
Conferences > The 1st National Conference of the Future School - 2019
Divisions: Conferences > The 1st National Conference of the Future School - 2019
Subjects > Conferences > The 1st National Conference of the Future School - 2019
Date Deposited: 08 Dec 2019 07:00
Last Modified: 08 Dec 2019 07:00
URI: http://repository.uma.ac.ir/id/eprint/10486

Actions (login required)

View Item View Item