مقایسه سبک¬های تفکر دانش¬آموزان رشته¬های مختلف پایه دوازدهم شهرستان کامیاران در سال تحصیلی98/97

نقدی, سارا and رحمانی, سیف الله and کریمی زاده, امین (2019) مقایسه سبک¬های تفکر دانش¬آموزان رشته¬های مختلف پایه دوازدهم شهرستان کامیاران در سال تحصیلی98/97. In: The 1st National Conference of the Future School - 2019, 2019, Ardabil.

[img] Text
I-00274-AB.pdf

Download (695kB)
Official URL: http://uma.ac.ir

Abstract

-

Item Type: Conference or Workshop Item (Paper)
Persian Title: مقایسه سبک¬های تفکر دانش¬آموزان رشته¬های مختلف پایه دوازدهم شهرستان کامیاران در سال تحصیلی98/97
Persian Abstract: هدف از پژوهش حاضرمقایسه سبک¬های تفکر دانش¬آموزان رشته¬های مختلف پایه دوازدهم شهرستان کامیاران می¬باشد. روش پژوهش به کار رفته در این تحقیق علی مقایسه¬ای می¬باشد. نمونه تحقیق شامل کلیه دانش¬آموزان پسر و دختر پایه دوازدهم شهرستان کامیاران که در سال تحصیلی 98-97 مشغول به تحصیل بودند و تعداد آنها 600 نفر می¬باشد. برای سنجش متغیرهای مورد نظر از پرسشنامه سبک¬¬های تفکر TSI استفاده شد. نتایج پژوهش نشان داد که بین دانش¬آموزان دختر و پسر از لحاظ سبک¬های تفکر تفاوت معنی¬داری درسطح 001/0 وجود دارد. به طوریکه نمرات سبک¬های تفکر دختران بالاتر از نمرات سبک¬های تفکرپسران بود. همچنین بین رشته-های مختلف تحصیلی ازلحاظ سبک¬های تفکر تفاوت معنی¬داری در سطح 05/0 وجود داشت. به طوریکه دانش¬آموزان رشته علوم انسانی بیشتر دارای سبک تفکر درونی و جزئی می¬باشند. دانش¬آموزان رشته علوم تجربی بیشتر دارای سبک تفکر قانونگذارانه می¬باشند و دانش¬آموزان رشته ریاضی بیشتر دارای سبک تفکر اجرایی، آزادمنشانه و قضایی می¬باشند. همچنین بین جنسیت و رشته¬های تحصیلی تعامل معنی¬داری در سطح 05/0 وجود داشت.
Subjects: Divisions > Conferences > The 1st National Conference of the Future School - 2019
Conferences > The 1st National Conference of the Future School - 2019
Divisions: Conferences > The 1st National Conference of the Future School - 2019
Subjects > Conferences > The 1st National Conference of the Future School - 2019
Date Deposited: 08 Dec 2019 07:59
Last Modified: 08 Dec 2019 07:59
URI: http://repository.uma.ac.ir/id/eprint/10493

Actions (login required)

View Item View Item